چهارشنبه 21 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروازهای تهران به بغداد لغو شد

مهر ـ معاون سازمان حج و زيارت با اشاره به وقوع انفجار در نزديکی کربلا گفت: برای هيچ يک از زائران ايرانی در اين انفجار مشکلی ايجاد نشده است و تمامی آنها در سلامت کامل هستند و فقط سفر به کاظمين حذف شده است.

ناصر خدرنژاد در گفتگو با مهر، با بيان اين مطلب افزود: در پی انفجاری که در نزديکی کربلا رخ داده خوشبختانه هيچ کدام از زائران ايرانی دچار مشکل نشده اند و متاسفانه زائران عراقی در اين حادثه آسيب ديده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از حذف برنامه سفر به کاظمين برای زائران ايرانی خبر داد و گفت: به دليل اتفاقاتی که طی چند روز اخير در عراق رخ داده برای تامين امنيت زائران فقط سفر به کاظمين تا اطلاع ثانوی از برنامه سفر زائران ايرانی حذف شده است.

به گفته معاون سازمان حج و زيارت، سفر به کربلا و نجف در برنامه زائران وجود دارد و برای زائران زمينی و هوايی فقط سفر به کاظمين حذف می شود که البته بعد از بازگشت امنيت به اين کشور اعزام به اين شهر مجددا از سرگرفته می شود.

وی از انتقال فرودگاه زائران از بغداد به نجف خبر داد و گفت: از فردا تمامی زائرانی که به عتبات عاليات عراق سفر می کنند به فرودگاه نجف اعزام می شوند و ديگر به فرودگاه بغداد پروازی نخواهيم داشت.

مهدی شهسواری سخنگوی سازمان حج و زيارت نيز گفت: سفر و اقامت در سامرا به دليل عدم امنيت اين شهر، مدتی قبل از بسته سفر زيارتی زائران حذف شده بود و در حال حاضر نيز هيچ زائری در سامرا نيست. سامرا در روزهای اخير محل تحرکات داعش بوده است.

همچنين سردار اسماعيل احمدی مقدم رئيس پليس کشور با بيان اينکه هنوز تصميمی برای جلوگيری از اعزام زائران به عتبات عاليات گرفته نشده است، گفت: مراقبت های اطلاعاتی و مرزی افزايش يافته است و به جز سامراء ساير شهرهای زيارتی عراق مشکل امنيتی ندارند. اگر شورای امنيت کشور تصميم بگيرد که اعزام زائر متوقف شود ما نيز اين تصميم را اجرا می کنيم.

هيچ مشکلی برای اعزام زائر وجود ندارد
رضا سليمانی مدير کل حمل و نقل و پايانه های استان ايلام نيز در ايلام اظهار داشت: هم اکنون مرز بين المللی مهران به عنوان مهمترين مرز زمينی کشور در تردد و اعزام زائران به عتبات عاليات در روال عادی خود به سر می برد و هيچ مشکلی در تردد زائران و مسافران و رفت و آمد وجود ندارد.

وی بيان داشت: هيچ گونه دستوری از طرف کشور عراق و کشور خودمان دال بر جلوگيری از اعزام زائران و مسافران صادر نشده و در مرز مهران روال عادی تردد جريان دارد.

اين مسئول بيان داشت: استانهايی که از کشور عراق با شهرستان مهران هم مرز هستند شيعه نشين هستند و هيچ مشکلی در اين منطاق وجود ندارد.

سليمانی افزود: طی روزهای گذشته ميزان تردد زائران حتی از طرف کشور عراق از مرز مهران افزايش يافته و ورودی و خروجی از مرز مهران نيز شلوغ شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016