چهارشنبه 15 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار يک گزارش جهانی: آلودگی به "اچ آی وی" سريع‌تر از درمان ايدز است، ايسنا

* تنها ۳۱ درصد بيماران مبتلا به ايدز در کشورهای فقير و متوسط در سال گذشته به درمان دسترسی يافتند

ميليون‌ها نفر از مبتلايان به بيماری ايدز و افراد آلوده به ويروس «اچ آی وی» (عامل ناقل اين بيماری)، در کشورهای فقير هنوز به داروهای لازم برای درمان اين بيماری دسترسی ندارند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، يک گزارش جهانی تازه درباره «اچ آی وی»/ايدز نشان می دهد که تنها ‌٣١ درصد از افراد نيازمند به درمان در کشورهايی با درآمد کم و متوسط توانسته اند در سال ‌٢٠٠٧ به درمان دسترسی پيدا کنند.

دراين گزارش که توسط «سازمان بهداشت جهانی» (WHO)، «يو ان ايدز»(UNAids) و «يونيسف» (Unicef) تهيه شده، آمده است که سال گذشته ‌٩٥٠ هزار نفر بيشتر از سال پيش در اين کشورها داروی ضد ويروس ايدز دريافت کرده اند.

اين سازمان ها پذيرفته اند که دوسال عقب تر از جدول زمانی هستند که برای مقابله با ايدز در نظر گرفته بودند.

سازمان بهداشت جهانی و يو ان ايدز قصد داشتند که تا پايان سال ‌٢٠٠٥ سه ميليون بيمار را تحت درمان داروهای ضد ويروس ايدز قرار دهند.

با اين حال بر اساس اين گزارش در آفريقای سياه که در آن اپيدمی ايدز بسيار گسترده است، سرعت درمان جهش خوبی داشته و به علاوه آزمايش اچ آی وی و خدمات مشاوره راحت تر در اختيار مردم قرار گرفته است.

کاهش قيمت داروهای اصلی، به فراوانی آنها کمک کرده است؛ اما، متخصصان هشدار داده اند که ترکيب رو به افزايش ويروس «اچ آی وی» با سل، به خصوص انواع مقاوم در برابر دارو، تهديدی جدی برای مبتلايان محسوب می شود.

در گزارش جهانی ايدز آمده که پيشرفت قابل ملاحظه ای در برخی موارد، از جمله درمان زنان باردار به وجود آمده تا از انتقال ويروس به جنين جلوگيری شود.

در مجموع پانصد هزار زن باردار در سال ‌٢٠٠٧ به اين درمان دسترسی داشته اند که نسبت به ‌٣٥٠ هزار نفر سال گذشته، پيشرفت داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ختنه مردان نيز که می تواند خطر انتقال ويروس اچ آی وی را از طريق تماس جنسی کاهش دهد در مناطقی از آفريقای سياه که درصد ابتلا در آنها بالاست، به شکل موثری، ترويج شده است.

دولت بريتانيا در اقدامی مستقل که با انتشار اين گزارش همزمان شده است، اعلام کرده که ظرف هفت سال آينده، دوازده ميليارد دلار ديگر به مقابله با ايدز اختصاص خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016