پنجشنبه 28 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه روبان سرخ جهانی، به‌‏منظور انجام فعاليت‌‏های موثر در زمينه ايدز؛ به انجمن ايرانی اهدا شد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP ) با همکاری برنامه مشترک ملل متحد در زمينه ايدز (UNAIDS ) جايزه روبان سرخ را به انجمن همياران مثبت مشهد برای انجام فعاليت‌‏های موثر در زمينه ايدز اهدا کرد.

به گزارش"ايلنا"، وحيد نوبهار، مدير اين انجمن درباره جايزه روبان سرخ گفت: اين جايزه با مبلغ ۲۰ هزار دلار به جوامعی که در زمينه پيشگيری از ايدز فعاليت می‌‏کنند اعطا می‌‏شود که بتوانند توجه بين‌‏المللی را به سازمان‌‏های غير دولتی که بسيار خلاقانه و تاثير گذار در زمينه پاسخگويی به اپيدمی ايدز عمل کرده‌‏اند، جلب کنند. اين برنامه که هر دو سال يکبار اجرا می‌‏شود، به ۲۵ سازمان که در پنج نقطه متفاوت جغرافيايی قرار دارند در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۸ جايزه اختصاص می‌‏يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: برگزيده اين جايزه از ميان ۵۰۰ کانديدای جهانی، برنامه مشترک ملل متحد در زمينه ايدز (UNAIDS ) از هر ۲۵ دريافت کننده جايزه به عنوان يک تعهد برای موفقيت سازمان‌‏های غيردولتی در زمينه پيشگيری و کنترل ايدز ياد می‌‏کند و انجمن همياران مثبت نه تنها به عنوان يکی از دريافت‌‏کنندگان اصلی جايزه روبان سرخ ، بلکه به عنوان يکی از پنج سازمانی که جايزه ويژه از طرف هيات داوران در هفدهمين کنفرانس بين المللی ايدز در شهر مکزيک دريافت کرده، شناخته شده است.
نوبهار افزود: انجمن همياران مثبت در ماه می ۲۰۰۷ تاسيس و با موسسات محلی، ملی، بين المللی در شمال و شرق ايران جهت حمايت از افراد مبتلا به اچ آی وی و جمعيت های در معرض خطر همکاری نزديکی دارد و اين موسسه باشگاههايی تاسيس کرده که آموزش همسانان، کارگاههای پيشگيری از ايدز و اچ آی وی، سيستم ارجاعی حمايت از افراد مبتلا به بيماری، مشاوره و نظام مراقبت در منزل را ارائه می‌‏کند و همزمان از رهبران مذهبی در اين زمينه حمايت می‌‏کند.
مدير انجمن همياران مثبت گفت: اين انجمن با متمرکز کردن هرچه بيشتر فعاليت‌‏هايش به افراد مبتلا به ايدزو گروه‌‏های در معرض خطر همچون معتادان تزريقی، افرادی که از رابطه جنسی جهت کسب درآمد استفاده می‌‏کنند، پناهندگان، سرويس‌‏های همه جانبه و گسترده‌‏ای را در يک محيط پيچيده ارائه می‌‏کند.
وی ادامه داد: فعاليت‌‏های کاهش آسيب انجمن همياران مثبت تاکنون دو هزار و ۵۰۰ معتاد تزريقی و بيش از ۱۶ هزار جوان و نوجوان را تحت پوشش قرارداده و همچنين صدای خود را به تعداد کثيری از افراد مبتلا به اچ آی وی از طريق نشريات فصلی خود رسانيده است.
انجمن همياران مثبت با برنامه مشترک ملل متحد در زمينه ايدز، انجمن تنظيم خانواده در ايران و مرکز مديريت بيماريهای وزارت بهداشت همکاری دارد، يکی از ذی‌‏نفعان پروژه صندوق جهانی مبارزه با ايدز، سل و مالاريا با عنوان "پيشگيری و کنترل ايدز در ميان جامعه مدنی و بخش خصوصی" است. اين پروژه از سال ۲۰۰۵ با همکاری دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد ، مرکز مديريت بيماريهای وزارت بهداشت، سازمان زندانها، وزارت آموزش و پرورش، برنامه مشترک ملل متحد در زمينه ايدز و انجمن تنظيم خانواده در ايران فعاليت می‌‏کند.
پروژه صندوق جهانی مبارزه با ايدز، سل و مالاريا به‌‏منظور افزايش منابع جهت کنترل اين سه بيماری در سراسر جهان و هدايت اين منابع به ديگر حوزه های نيازمند ايجاد شده است. به عنوان همکاری بين بخش دولتی، جامعه مدنی، بخش خصوصی و جوامع متاثر از اين بيماريها، پروژه صندوق جهانی يک رويکرد جديد در کمک‌‏های مالی در سطح بين المللی به‌‏وجود آورده است.





















Copyright: gooya.com 2016