یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرويز پرستويی: سينماگران برای زلزله‌زدگان خانه‌ی فرهنگ و مرکز مشاوره احداث می‌کنند


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ سينماگران با کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده، يک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری در يکی از از مناطق زلزله‌زده احداث می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پرويز پرستويی، يکی از اعضای ستاد کمک‌رسانی سينماگران به زلزله‌زدگان آذری، با اعلام اين مطلب گفت: بعد از بازديدی که از مناطق زلزله‌زده داشتيم و صحبت با بازمانده‌ها و مسئولين محلی با توجه به اين که اکثر اقدامات اورژانسی اوليه و کمک‌های فوری مورد نياز به غير از اسکان انجام شده که البته اسکان بازماندگان با توجه به آب و هوای منطقه امر بسيار ضروری و فوری است، به نظر می‌رسد آن چيزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، توجه به مسائل روحی و روانی و خلأهای عاطفی است که بازماندگان به تدريج دچار آن خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين بازيگر افزود: فعاليت سينماگران و سفرشان به منطقه بيشتر به منظور ابراز همدردی با بازماندگان و همچنين حرکتی نمادين برای جلب بيش از پيش افکار عمومی به اين موضوع است. در کنار اين امر مهم جامعه اصناف سينمايی از محل حمايت‌های به‌عمل‌آمده و منابعی که از طريق مردم و هنرمندان در اختيار قرار گرفته، تصميم به احداث يک خانه فرهنگ و مرکز مشاوره و مددکاری گرفت.

پرستويی با بيان اينکه به همين منظور با همکاری مسئولين محلی مطالعات اوليه برای پيدا کردن زمين مناسب در دستور کار است، گفت: احتمالا اين مکان در شهر ورزقان باشد که اخبار تکميلی متعاقبا در اختيار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

اين بازيگر سينمای ايران تاکيد کرد: به نظر می‌رسد کم بودن تعداد تلفات جانی زلزله باعث شده تا ابعاد گسترده و واقعی اين حادثه کمتر مورد توجه افکار عمومی قرار گيرد و ما در اين سفر از نزديک شاهد وسعت خرابی‌ها و خساراتی که مردم خوب اين منطقه متحمل شده‌اند، بوديم و اين لزوم توجه جدی را طلب می‌کند.

هفته گذشته پرويز پرستويی، کمال تبريزی و رضا ميرکريمی از اعضای ستاد کمک‌رسانی سينماگران به زلزله‌زدگان آذری به اتفاق رويا تيموريان و مازيار ميری در بيش از هفت ساعت از مناطق زلزله‌زده بازديد کردند و از نزديک در جريان مشکلات حادثه ديدگان قرار گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016