سه شنبه 14 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر پرويز همايون‌پور مترجم آثار کوندرا در سوئيس به خاک سپرده شد


پيکر پرويز همايون‌پور مترجم فقيد که هفته پيش بر اثر غرق شدن در درياچه لمان در ژنو درگذشت، در همين شهر به خاک سپرده شد.

هرمز همايون پور برادر پرويز همايون پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از درگذشت وی در سوئيس خبر داد و گفت: او در چند سال اخير که از سال‌ها فعاليت در يونسکو بازنشست شده بود، با يک شرکت سوئيسی در زمينه يک پروژه تحقيقاتی همکاری می‌کرد و به همين خاطر مجبور بود سالی يکی دو بار به اين کشور رفت و آمد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه «پرويز همايون پور هفته پيش درگذشته است» افزود: بر اساس گزارش پليس ژنو، برادرم چند روز پيش و به رسم معمولی که برای خود گذاشته بود، برای شنا به درياچه لمان در اين شهر می‌رود، بر اثر سرمای آب درپايچه، سنگ کوب می‌کند و می‌ميرد.

همايون پور در عين حال تاکيد کرد که برادرش به رغم کهولت سن، از لحاظ جسمی نسبتاً توانمند بوده، اما به گفته پليس گويا سرمای اين درياچه در آن روز به حدی بالا بوده که بدن وی تحمل آن را نداشته است.

به گفته برادر پرويز همايون پور، پيکر وی چند روز بعد از اين اتفاق در سوئيس به خاک سپرده شده و خانواده وی هم بلافاصله بعد از شنيدن خبر درگذشت همايون پور، راهی ژنو شده‌اند و هم اکنون در حال انجام کارهای اداری مربوط به دفن او هستند. گويا قرار است پس از بازگشت آنها به ايران، برنامه‌ای هم برای يادبود وی در تهران برگزار شود.

پرويز همايون پور در شهريور ۱۳۱۸ و در شهر شيراز به دنيا آمد. او دکترای علوم سياسی از دانشگاه لوزان سوئيس داشت. اين مترجم فقيد سال‌ها به عنوان مشاور امور آموزشی در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (يونسکو) فعاليت می‌کرد.

وی کتاب‌های متعددی از جمله برخی از آثار مهم ميلان کوندرا نظير بار هستی، هويت، هنر رمان را برای نخستين بار به فارسی ترجمه کرد. وی اخيراً هم کتابی نوشته بود که در آستانه انتشار قرار دارد؛ «درباره قالی بافی و عشاير».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016