پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: با مترجم سخنان محمد مرسی برخورد کردیم

فارس - سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ سئوالی مبنی بر این که چرا در برخی برنامه‌ها گاف‌هایی می‌بینیم که از تلویزیون بعید است، چرا ناظران پخش به اندازه کافی به برنامه‌ها و محتوای آنها توجه ندارند؟ مانند چند روز پیش که در سریال خانه اجاره‌ای،‌ حدیث پیامبر به اشتباه خوانده شد و یا چندی پیش زندگینامه پدر و مادر آیت‌الله مقدس اردبیلی در برنامه‌ای طنز مورد استفاده قرار گرفت، گفت: «مجموعه نظارتی سازمان همه تولیدات را در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کند و بسیاری از انتقاداتی هم که به ویژه در فضای هنری کشور نسبت به ما انجام می‌شود به خاطر سخت‌گیری‌هایی است که می‌شود و بخش زیادی از آنها را شما که همکاران رسانه‌ای ما هستید منعکس می‌کنید.»

سخت‌گیری فراوانی در بحث‌های نظارتی داریم
وی ادامه داد: «آن سخت‌گیری‌ها به همین دلیل است. یعنی چه طرف فردی حزب‌الهی باشد و یا فردی که چنین ادعایی نداشته باشد اثری را تولید می‌کند، مجموعه نظارتی ما راجع به آن سخت‌گیری می‌کند و بحث‌‌های اسلامی، اجتماعی، عقیدتی، قومی و ... همه بحث‌های مهمی هستند که سخت‌گیری فراوانی درباره آنها صورت می‌گیرد.»

رئیس سازمان صداوسیما توضیح داد: «بعضی‌وقت‌ها یک اشتباه بسیار کوچک و جزئی می‌تواند در سطوح بالا حتی در شخصیت‌های برجسته فکری صورت بگیرد که همه در صداوسیما اصلاح می‌شود.»

با مترجم سخنان مرسی برخورد کردیم
وی گفت: «ممکن است از یک برنامه یک رابطه یا سوء برداشت خاصی بشود. مانند همان ترجمه‌ای که از صحبت‌های آقای محمد مرسی شد. هیچ‌کس نگفت که این همه ترجمه به زبان‌های زنده دنیا حتی زبان فارسی در این گستردگی پخش شده اما در یک جا، یک شبکه به دلیل اینکه ترجمه اصلی قطع شد، یک کلمه را اشتباه ترجمه کرد و برخورد هم شد، رسانه‌های بیگانه سر و صدا به پا کردند. در حالی که با آن مترجم برخورد اداری لازم صورت گرفت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مناظره‌های سازنده‌ای برای انتخابات 92 ترتیب می‌دهیم
ضرغامی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نیز توضیح داد: «در حال بررسی است و امیدوارم که بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خوب مناظره‌های سازنده‌ای را سامان بدهیم.»

رسانه‌ها قیمت پخش مسابقات فوتبال را بالا می‌برند
رئیس رسانه ملی در پاسخ به پرسشی با مضمون پخش مسابقات فوتبال تصریح کرد: هر بازی یک قیمتی دارد. خیلی از اوقات رسانه ملی بیش از آن قیمیت که باید پرداخت کند، برای یک بازی پرداخت می‌کند، اما ممکن است دلال‌هایی بخواهند از جیب ملت و بیت‌المال مبالغی بسیار بیشتر از چیزی که حقشان است مطالبه کنند.

وی ادامه داد: «صداوسیما بودجه دولتی و بیت‌المال دارد و حق ندارد قیمتی چندین برابر و یا چندین ده برابر نسبت به قیمت واقعی که آن بازی دارد، پرداخت کند. ما اجازه چنین کاری را به لحاظ قانونی و شرعی نداریم. متاسفانه برخی از افراد در داخل به گونه‌ای برخورد می‌کنند که آنهایی که در خارج از کشور هستند فکر کنند حتما این بازی باید پخش شود. بنابراین یک بازی که می‌تواند 5 میلیون تومان باشد، با فضاسازی دوستان رسانه‌ای ما بشود 100 میلیون تومان و با یک فضا سازی دیگر بگوید ده میلیارد تومان.»

وی در پایان گفت: «هرچقدر که رسانه‌ها بدون اطلاع و ناشیانه و جاهلانه به این موضوع دامن بزنند، نتیجه‌اش این می‌شود که قیمت‌ها بالا برود. رسانه‌های متعهد باید این موضوع را بررسی کنند و شما باید از ما بخواهید که ارقام نجومی در‌این‌باره پرداخت نشود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016