دوشنبه 17 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکذيب درگذشت ابوالفضل پورعرب پس از اعلام يک مدير سينمايی

ايسنا ـ پسر ابوالفضل پورعرب خبر درگذشت اين بازيگر سينما و تلويزيون را تکذيب کرد.

پوريا پورعرب در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: حال پدرم خوب است و در منزل است.

امروز (۱۷ مهرماه)، احمد ميرعلايی ـ مديرعامل بنياد سينمايی فارابی ـ در نشستی با خبرنگاران جشنواره فيلم کودک در اصفهان از درگذشت ابوالفضل پورعرب خبر داد و مهدی احمدی، تهيه‌کننده سينما، با تاييد اين خبر به خبرنگار ايسنا گفت: اين اتفاق صبح امروز در بيمارستان افتاده است و پيگير برپايی مراسم‌های اين بازيگر هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چند روز پيش، عکس‌های تکان‌دهنده‌ای که از ابوالفضل پورعرب، سوپراستار دهه‌‌های ۶۰ و ۷۰ منتشر شد، مخاطبان را متأثر کرد.

به گزارش ايسنا، ابوالفضل پورعرب که با فيلم «عروس» بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ مطرح شد، متولد ۱۳۴۰ در تهران بود و تحصيلات خود را در رشته بازيگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر به پايان رساند. او سال ۱۳۵۹ با فعاليت در تئاتر و بازی در نمايش «ماموريت حساس» کار هنری خود را آغاز کرد.

پورعرب با فيلم «زخمه» به کارگردانی خسرو ملکان در سال ۱۳۶۲ وارد سينما شد و در ادامه در فيلم «دزد و نويسنده» به عنوان دستيار کارگردان فعاليت کرد.

ابوالفضل پورعرب به عنوان جوان اول فيلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زيادی را بازی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به «قربانی»، «آواز تهران»،‌ «نرگس»، «رابطه پنهانی»، «مهاجران»، «سوء ظن»، «دو روی سکه»، «نيش»، «چهره»، «مرضيه»، «بهشت پنهان»، «در کمال خونسردی»، «بی‌قرار»، «مردی شبيه باران»، «قاصدک»، «حماسه قهرمانان»، «غريبانه»، «باد و شقايق»،«جوانی»، «مردی از جنس بلور»، «عشق کافی نيست»، «معصوم»، «دست‌های آلوده»، «رقص شيطان»، «همسر دلخواه من»، «تيک» و «زندانی ۷۰۷» اشاره کرد.

اين بازيگر از اوايل دهه ۸۰ دوران کم کاری‌اش در سينما آغاز شد و بيش‌تر در مجموعه‌های تلويزيونی به ايفای نقش پرداخت.

ابوالفضل پورعرب در سال ۱۳۷۵ برای فيلم «مردی شبيه باران» موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد شد. همچنين برای فيلم «عروس» از جشنواره پيونگ يانگ جايزه بازيگری گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016