یکشنبه 16 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در توانمندسازي زنان سرپرست خانوار كم‌كاري شده است

مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: در زمينه توانمندسازي زنان سرپرست خانوار كم‌كاري شده اين در حالي است كه آنان بايد براي تطبيق خود با شرايطشان به قابليت‌هاي جديدي دست يابند تا بتوانند نقش خود را به درستي ايفا كنند.

زهرا سادات مشير در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» ايسنا، افزود: در زمينه توانمندسازي زنان كم كاري شده است، بنابراين لازم است در اين جهت بيشتر تلاش شود.

وي تصريح كرد: نگاه موجود به زنان سرپرست خانوار، حمايتي است و يا تلاش مي‌شود با آنان به گونه‌اي برخورد شود كه به جامعه آسيب نرساند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان درباره رقابت زنان خانوار با مردان در بازار عرضه گفت: بايد نگاه رقابتي داشت؛ چرا كه اگر مدام به زنان رانت بدهيم، آنها ضعيف پرورش مي‌يابند و نمي‌توانند در عرصه رقابت با مردان و زنان موفق عمل كنند.

وي با بيان اينكه موفقيت زنان در حوزه كارآفريني حتي بدون نگاه حمايتي بسيار چشمگير است، اظهاركرد: در مراكز مهارت آموزی كوثر نگاه حمايتي به كار زنان سرپرست خانوار نداريم و زنان بايد آموزش ببينند و هر كالايي كه توليد مي‌كنند، عرضه نمي‌شود بلكه درجه‌بندي و استاندارد دارد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان در ادامه گفت: فقدان مرد در خانواده باعث مي‌شود كه مسووليت خانواده برعهده زن خانواده بيفتد و بعضا دچار مشكلات اقتصادي ‌شود و اين شرايط براي زنان سخت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تاكيد كرد: در اين شرايط نهادها بايد به زن مشاوره بدهند و برای بازيابي روحيه او عمل و به زن كمك كنند تا وضعيت موجود خود را بپذيرد و در ادامه با انجام برنامه‌ريزي‌هايي زمينه اشتغال او را فراهم كنند و ما در اين جهت عمل مي‌كنيم.

مشير در پايان درباره آمار زنان تحت پوشش ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران، گفت: از ميان 10 هزار زن تحت پوشش اين ستاد، حدود 54 درصد از خانواده‌هاي ايتام و34 درصد مطلقه هستند، سايرافراد نيز شامل زنان خود سرپرست (دختران بالاي 30، 40 سال) يا بدسرپرست مي‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016