پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله مکارم شيرازی: برخی فيلم هايی که با مجوز ارشاد اکران می شود وضع خوبی ندارند

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقليد شيعيان جهان با انتقاد از وضعيت فرهنگی کشور تصريح کرد: چهره نظام اسلامی چهره اسلام است و اگر مفاسد گسترده شود چهره اسلام را مخدوش می کند؛ الان وضعيت مواد مخدر، بی حجابی و مجالس سوء و فيلمهايی که با مجوز ارشاد اکران می شود برخی وضع خوبی ندارند و علاوه بر مسايل معيشتی مشکل آفرين است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله العظمی ناصر مکارم شيرازی صبح پنج شنبه در ديدار اعضای فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بيان اينکه وضعيت کشور به گونه ای که برخی آن را خطرناک می دانند خطرناک نيست اضافه کرد: اگر بی تدبيری کنيم ممکن است به وضعيت خطرناکی تبديل شود وگرنه مشکلات قابل حل است.

وی با بيان اينکه نظام اسلامی به قدری قوی است که با کارهای دشمن متزلزل نخواهد شد، اظهار داشت: شرط اين موضوع هوشياری مردم و مسئولان است و همه بايد مراقب توطئه ها باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشکلات مرحله اول هدفمندی يارانه ها

اين مرجع تقليد با تاکيد بر اينکه مجلس بايد شجاعانه تر، شفاف تر و منطقی تر برنامه های خود را برای مردم و دولت بيان کند اضافه کرد: در طرح هدفمندی يارانه ها مشکلات مرحله اول هنوز حل نشده که بخواهيم مرحله دوم را شروع کنيم.

اين مفسر قرآن بيان کرد: مرحله اول سه مشکل اساسی داشت؛ يکی اينکه برای تامين يارنه ها دولت مجبور است که استقراض از بانک داشته باشد و تنخواه بگيرد و همين امر مشکل ساز است ديگر اينکه قرار بود بخش اعظمی از اين يارانه ها در اختيار صنعت و توليد باشد اما الان هيچ نمی دهند و سوم اينکه دادن يارانه به ۷۰ ميليون نفر چه معنايی دارد بيش از ۵۰ درصد مردم مستحق دريافت يارانه نيستند و نبايد مرفهين يارانه بگيرند.


کاهش بودجه فرهنگی و مشکلات به وجود آمده

اين مرجع تقليد با بيان اينکه دولت پاسخ مناسبی در مقابل اين سئوالات ندارد و می گويد برای تامين يارانه تنخواه گرفته است به وضعيت بودجه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: مسئله وحشتناک بودجه های فرهنگی است که يا نصف شده و يا قطع شده است و مجلات و نشريات و پژوهشگاه ها يا به کلی تعطيل شده و يا ۲۰ تا ۳۰ درصد کار می کنند.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: دفتر تبليغات اسلامی در بخش پاسخگويی به سئوالات دينی ۴۰۰ نفر داشته است که به ۴۰ نفر کاهش يافته است.

وی بيان داشت: درست است که بايد شکم مردم را سير کنيم ولی نمی توان از فرهنگ و فکر مردم غافل شد.

اين مرجع تقليد با اشاره به شعار امسال با بيان اينکه کار قابل ملاحظه ای روی شعار امسال نشده است عنوان کرد: فقط در مقام شعار مانده ايم و برنامه قابل ملاحظه ای انجام نشده و مجلس بايد با صدای بلند از دولت بخواهد که چه کاری کرده است.


انتقاد از وضعيت فرهنگی کشور

وی با انتقاد از وضعيت فرهنگی کشور تصريح کرد: مسائل فرهنگی و فساد اخلاقی جامعه را فرا می گيرد؛ چهره نظام اسلامی چهره اسلام است و اگر مفاسد گسترده شود چهره اسلام را مخدوش می کند؛ الان وضعيت مواد مخدر، بی حجابی و مجالس سوء و فيلمهايی که با مجوز ارشاد اکران می شود برخی وضع خوبی ندارند و علاوه بر مسايل معيشتی مشکل آفرين است.

آيت الله مکارم تاکيد کرد: ما اين همه شهيد داديم تا وضعيت فرهنگی و اخلاقی کشور سالم بماند و مجلس بايد طرحی در اين باره طراحی کند.

وی ادامه داد: مجلس دولت را موظف کند تا اصلاح اين وضع را از دبيرستانها، ادارات، درمانگاه ها و ... شروع کند و طرح کاربردی برای اين موضوع داشته باشد زيرا مسايل اخلاقی تبديل به موضوعات سياسی شده و اسرائيل برای ترويج مواد مخدر در کشورهای اسلامی بخشی از زمينهای خود را با وجود نداشتن زمين به کشت خشخاش اختصاص داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016