شنبه 13 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 تیر» ثبت‌نام همزمان اولياي بيسواد با دانش آموزان از امسال
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استان سیستان بلوچستان ركورد دار بی سوادی در كشور

ایلنا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور گفت: استان سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ بی سوادی را دركشور به خود اختصاص داده است.

علی باقرزاده در بازدید از غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینكه 9 میلیون و 700 هزار نفر بالای 6 سال دركشور داریم اظهار كرد: 3 میلیون و 456 هزار نفر از این آمار بین 10 تا 49 سال دارند.

وی ادامه داد: كمتر از 3 درصد از این آمار 10 تا 19 ساله هستند كه علت اصلی محروم شدن از تحصیل معلولیت ذهنی آنها است كه در سرشماری به عنوان افراد بی سواد ثبت شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، كردستان، خراسان شمالی و كرمان بیشترین آمار بی سوادی را دركشور دارند گفت: استان های تهران، مازندران، البرز، بوشهر، قزوین، سمنان و اصفهان استان هایی هستند كه درصد بی سوادی در آن ها كمتر است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی كشور با بیان اینكه نسبت بی سوادی در شهر و روستا كاهش یافته است گفت: این فاصله در شهر و روستا به كمتر از 7 درصد رسیده است و همچنین فاصله بی سوادی میان قشر زنان و مردان نیز كمتر شده است و هم اكنون درصد بی سوادی زنان نیز كاهش یافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باقرزاده گفت: استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، كردستان و كرمان استان هایی هستند كه در آن زنان بی سواد بیش از مردان است كه ریشه آن در قومیت ها و تفكرات قبیله ای دارد.

وی با اشاره به اینكه 140 نفر از افرادی كه در مراكز نهضت سوادآموزی كسب علم كرده اند به مراكز دانشگاهی و علمی راه یافته اند گفت: شیوه تحصیل در نهضت سواد آموزی با نظام آموزشی ملی متفاوت است و كتاب های درسی آنها نیزتغییر كیفی داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016