سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار شيوع بيماری های روانی در کشور اعلام شد

اين بررسی همچنين نشان داد که بيماريهای روانی در زنان کشور رتبه اول بار بيماريها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غير عمدی که عمدتاً حوادث ترافيکی است دومين بار بيماريها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

فارس: مديرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس آخرين تحقيق وزارت بهداشت که بعد از ۱۰ سال ا‌نجام شد، ۲۶.۵ درصد زنان و ۲۰.۸ درصد مردان در طول يکسال به يک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند که رتبه اول بار بيماريهای زنان را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباسعلی ناصحی افزود: آخرين بررسی شيوع شناسی بيماريهای روانی در کشور بعد از ۱۰ سال طی سالهای ۸۹ و ۹۰ در سراسر کشور و در جمعيت ۱۵ تا ۶۴ انجام شد که نتايج نهايی آنه به تازگی جمع بندی شده است.

وی گفت: اين تحقيق فقط بار کلی بيماريهای روانی را در بين مردان و زنان برآورد کرد و بار تک تک بيماريهای روان مانند روانپريشی، افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی، اسکيزوفرنی و ... را به تفکيک نشان نمی‌دهد.

ناصحی ادامه داد: نتايج اين تحقيق نشان می‌دهد که به طور متوسط شيوع بيماريهای روانی در جامعه ما ۲۳.۶ درصد است که اين ميزان در زنان ۲۶.۵ درصد و در مردان ۲۰.۸ درصد است که البته نسبت به آ‌مار ۲۰ سال قبل رشد چندانی را نشان نمی‌دهد.

مديرکل سلامت روان وزارت بهداشت تأکيد کرد: اين بررسی همچنين نشان داد که بيماريهای روانی در زنان کشور رتبه اول بار بيماريها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غير عمدی که عمدتاً حوادث ترافيکی است دومين بار بيماريها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

وی گفت: البته تحقيقات وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در بين مردان بيماريهای قلبی نيز همرديف بيماريهای روانی در رتبه دوم بار بيماريها قرار دارد.

ناصحی افزود: به طور کلی بيماريهای روانی حدود ۱۴ درصد کل بار بيماريهای کشور را به خود اختصاص می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016