یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل فارابی: سينما ديگر ارز دولتی ندارد، فقط تا جشنواره فيلم فجر مواد خام داريم!

مهر ـ سيداحمد ميرعلايی عنوان کرد: نگاتيو و پوزتيو موجود در فارابی با صرفه‌جويی فقط تا زمان جشنواره فجر جوابگو است؛ متأسفانه اين مواد خام اساسی برای سينما از فهرست کالاهای اصلی خارج شده و به همين دليل به آن ارز دولتی اختصاص نمی‌دهند.

سيد احمد ميرعلائی مدير بنياد سينمايی فارابی در ارتباط با بحران نگاتيو و پوزتيو در سينمای ايران به خبرنگار مهر گفت: اخيرا در اين زمينه جلساتی با شمقدری رئيس سازمان سينمايی داشتيم که البته اين موضوع به وزير و شخص رئيس جمهوری نيز منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در ارتباط با پوزتيو و نگاتيو اعتيار مختصری را هم اکنون دريافت کرده‌ايم که با صرفه جويی فعلا تا زمان جشنواره می‌تواند جوابگو باشد تا فيلم‌ها به اين رويداد مهم فرهنگی هنری برسند.

ميرعلائی ادامه داد: تلاش کرده‌ام که فيلم‌های سينمايی را برای حضور در جشنواره پوشش دهيم اما بايد از همين حالا به فکر بعد از اين رويداد باشيم که اگر اين معضل برطرف نشود قطعا به مشکل برمی‌خوريم. اين امر را نمی‌توان در دو يا سه هفته محقق کرد، بلکه برای اينکه بحرانی در اين زمينه نداشته باشيم قطعا بايد از حالا فکر کنيم.

مديرعامل بنياد سينمايی فارابی گفت: ما در فارابی در تکاپوی برطرف کردن اين مشکل هستيم و شمقدری هم شخصا پيگيری می‌کند. بايد ارز در اختيار ما به قيمت دولتی بگذارند تا بتوانيم در اين زمينه، پوزتيو، نگاتيو و مواد خام تهيه کنيم. متأسفانه پوزتيو و نگاتيو از فهرست کالاهای اصلی خارج شده و به همين دليل به آن ارز اختصاص نمی‌دهند.

وی تاکيد کرد: بايد به اين موضوع توجه کنيم با توجه به فيلم‌هايی که در سطح بين‌المللی عرضه می‌شود اين ارز بازمی‌گردد. به همين دليل نبايد برای دولت در اين زمينه نگرانی وجود داشته باشد. بايد مواد خام سينما در سند کالاهای اساسی برای گرفتن ارز دولتی قرار بگيرد. اين در توان سينمای ايران نيست که برای تهيه اين مواد از ارز آزاد استفاده کند.

ميرعلائی افزود: با اينکه ارز در اين مدت قيمت‌های متفاوتی داشته است اما ما در فارابی تلاش کرديم به دليل اينکه شرايط و وضعيت سينما به لحاظ اقتصادی لطمه نبيند، قيمت را حتی يک ريال هم افزايش ندهيم. اميدوارم دولت ما را در اين زمينه حمايت کند.

وی در پايان عنوان کرد: ما در اين زمينه از اتحاديه تهيه‌کنندگان نيز کمک خواستيم و با رئيس اتحاديه هم دراين باره مذاکراتی داشته‌ايم. بايد برنامه‌ريزی‌هايی در بودجه فيلم‌ها با همدلی و همفکری و با حضور کارشناسان صورت گيرد تا قيمت تمام شده آثار پايين بيايد و اين موضوع کنترل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016