شنبه 25 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:‌ تمام برنامه‌های سازمان از دوره مشایی را ادامه می‌دهم

ایلنا:‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی از احداث خانه باستان‌شناسی در دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ملک‌زاده در یازدهمین گردهمایی باستان‌شناسان ایران با بیان اینکه برنامه‌های باستان‌شناسی با توجه به موقعیت تاریخی و فرهنگی ایران در دنیا باید بیشتر باشد، افزود: باستان‌شناسان هنرمندان گمنام کشور هستند و تا دو ماه آینده خانه باستان‌شناسی ایران احداث می‌شود.

وی ادامه داد: با احداث خانه باستان‌شناسی ایران تمام افکار و پژوهشگران باستان‌شناسی در کنار هم جمع می‌شوند و می‌توانند در سطح بالاتری به مقوله باستان‌شناسی بپردازند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه باید بیش از قبل از اندیشمندان و پژوهشگران باستان‌شناسی تجلیل و تقدیر شود، افزود: متاسفانه از باستان‌شناسان کشور به معنای واقعی تجلیل نشده است و باید در هفته پژوهش در کنار این اندیشمندان به تحلیل ایران باستان بپردازیم.

ملک‌زاده فرهنگ امروز ایران را حاصل کند و کاو باستان‌شناسان و فرهنگ گذشتگان دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان یگانه نهاد رسمی در ایران وظیفه حراست و صیانت از معنا و فرهنگ را بر دوش دارد لذا در این راه باستان‌شناسی بهترین شیوه محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به پروژه نقشه باستان‌شناسی کشور، تصریح کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین گام‌های باستان‌شناسان کشور محسوب می‌شود و این نقشه ما را راهنمایی می‌کند تا بدانیم از چه چیزی حفاظت کنیم و به چه چیزی افتخار کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: آینده باستان‌شناسان کشور با وجود هزارات کلنگ نزده و حرف‌های بیان نشده و روشن و امیدوار کننده است.

ملک‌زاده در حاشیه یازدهمین گردهمایی باستان‌شناسان ایران در جمع خبرنگاران در رابطه با نحوه عملکرد سازمان درمدت کوتاه پیش رو تاکید کرد: تمام برنامه‌های سازمان از دوره آقای مشایی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به خبرنگاران گفت: در یک جلسه خبری در این باره بیشتر توضیح می‌دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016