سه شنبه 28 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديد دستگيری اتباع افغانی غيرمجاز از اول دی

ايسنا ـ رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از تشديد دستگيری‌ها پس از پايان مهلت ثبت‌نام اتباع‌خارجی در طرح ساماندهی اين اتباع خبرداد و گفت: پس از پايان آذرماه اتباع غيرمجاز دستگير و از کشور طرد می‌شوند.

به گزارش ايسنا، سردار محمود صادقی در ادامه بحث قانونمندشدن حضور اتباع‌خارجی به ويژه افغانی در کشور، گفت: با توجه به اين که پايان آذرماه مهلت تمديد رواديد برای افرادی که تا به حال برای ثبت‌نام در اين طرح شرکت نکرده‌اند به پايان می‌رسد در صورت عدم‌اخذ مدارک قانونی لازم نيروی انتظامی با شدت اقدام به دستگيری اين افراد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه پليس گذرنامه به عنوان بخشی فعال از مجموعه پليس امنيت عمومی به همراه کلانتری‌ها، گشت‌هايی برای دستگيری اتباع افغانی غيرمجاز تشکيل می‌دهد، اظهارداشت: پليس مهاجرت و ادارات اتباع در پايتخت و استان‌های کشور با همکاری وزارت کار، گشت‌های مشترکی دارند که پس از بررسی مدارک اتباع افغانی، در صورت برخورد با افرادی که دارای مدرک قانونی برای حضور در کشور نيستند، برخورد جدی کرده و آنان را دستگير می‌کنند.

وی افزود: اتباع افغانی در صورت نداشتن مدارکی مبنی بر اقامت قانونی در ايران، پس از دستگيری به کشورخود طرد شده و سپس ممنوع‌الورود می‌شوند.


هشدار به کارفرمايان ايرانی برای جذب اتباع‌افغانی غيرمجاز به کار

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اينکه طرح ساماندهی اتباع‌افغانی، راهی برای اقامت قانونی اين افراد در کشور است، گفت: در اين طرح اتباع‌افغانی از حمايت‌های قانونی مانند بيمه، حق‌ استفاده از تحصيل و غيره برخوردار می‌شوند و همچنين در صورتی که از کارفرمايان خود شکايتی داشته باشند می‌توانند آن را به مراجع قضايی ارائه دهند و حقوق قانونی خود را مطالبه کنند.

وی به کارفرمايان ايرانی که از اتباع غيرمجاز افغان استفاده می‌کنند هشدار داد: نيروی انتظامی با کارفرمايان ايرانی که پس از اين، اقدام به کارگيری کارگران افغانی غيرمجاز و فاقد مجوز قانونی کنند، برخورد جدی خواهد داشت.

رييس پليس مهاجرت وگذرنامه ناجا درباره وضعيت اتباع افغانی پس از به اتمام رسيدن مدت يکساله حضور قانونی شان در کشور، گفت: بر اساس مصوبات موجود اين افراد پس از طی مدت يکسال، بايد حداقل ۶ ماه به کشور خود بازگردند و سپس با توجه به اين که اسامی اين افراد در نمايندگی‌های جمهوری اسلامی ايران در افغانستان مشخص است، اقدام به اخذ ويزايی با مهلت سه ماهه کنند و پس از ورود قانونی به ايران همان مراحل پيشين را با مراجعه به ناجا طی کرده و ۹ ماه ديگر رواديد خود را تمديد کنند، تا يک سال ديگر در کشور حضوری قانونی داشته باشند.

وی در مورد، ورود غيرمجاز اتباع افغانی به کشور، اظهارداشت: در گذشته ورود اين افراد به صورت غيرمجاز بيشتر بود، اما با تدابير سردار فرماندهی نيروی انتظامی و فرمانده مرزبانی ناجا درمورد انسداد مرزها، اين نوع ورودها که از سوی مرزهای شرقی بيشتر مشاهده می‌شد، کاهش چشمگيری داشته است.

وی با اشاره به اينکه ما مدعی صفرشدن ورود غيرمجاز اتباع افغانی به کشور نيستيم، گفت: معتقديم که محيط برای ورودهای غيرقانونی ناامن شده است و حکم نهايی حضور اتباع غيرمجاز در مرزهای کشور، طرد و ممنوع‌الورود شدن آنان است.

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا بار ديگر طرح ساماندهی اتباع‌خارجی را طرحی برای عزت بخشی و هويت بخشی اتباع افغانی معرفی کرد و تاکيدداشت: در صورت شرکت نکردن اتباع افغانی در اين طرح و پايان يافتن مهلت ثبت‌نام، تشديد دستگيری‌ها در دستور کار قرار گرفته و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016