سه شنبه 28 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ سازندگان شش فيلم تحريمی به مدير حوزه هنری

ايسنا ـ سازندگان شش فيلم تحريمی حوزه هنری در نامه‌ای خطاب به محسن مؤمنی خواستار گفت‌وگوی رودررو برای برطرف کردن سوءتفاهمی شدند که از آن به عنوان سوءتفاهم بزرگ سينمای ايران ياد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نامه خطاب به رييس حوزه هنری سازمان تبليغات اسلامی آمده است: «در جريانيد که تا امروز سه فيلم از شش فيلمی که توسط جنابعالی و کارگزاران‌تان تحريم شده‌اند به نمايش عمومی درآمده‌اند. مردم کشورمان با استقبال گسترده خود از اين سه فيلم برای چندمين بار در تاريخ کشورمان ثابت کردند که خود صاحب عزم و اقتدار و انديشه‌اند و به تحريم‌کنندگان و ديگر مدعيان اجازه‌ی دخالت در قضاوت‌های خود را نمی‌دهند. از نظر ما، فروش چشمگير فيلم‌های ما در دو ماه گذشته پاسخ قاطعی به تهمت‌های بی‌اساس شما مبنی بر «غيراخلاقی» و «ضدارزشی» بودن اين فيلم‌ها بوده است.‌



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکران «من همسرش هستم»، «من مادر هستم» و «بی‌خود و بی‌جهت»، موجب تزريق شوری دوباره به پيکر سينمای ايران شده؛ شوری که سالن‌های سينمای شما، به خواست خود شما، از آن محروم مانده‌اند. گفت‌وگوهای متعددی که پيرامون اکران اين سه فيلم در سطح جامعه درگرفته‌اند، بار ديگر نشان داده‌اند که در اين کشور ميزان فقط و فقط رای ملت است و بس. موافقان و مخالفان فيلم‌های ما، پس از ديدن فيلم‌ها موفق شده‌اند تا با استناد به آنچه خود ديده‌اند – و نه آنچه از جانب شما به آن‌ها تکليف شده – نقطه‌نظرات خود را با يکديگر در ميان بگذارند و صدای يکديگر را بشنوند. به گمان ما، اين فضا مصداق بارز يک جامعه‌ی سالم است، جامعه‌ای که شهروندانش محصولات فرهنگی پيرامون‌شان را به چشم خود می‌بينند، درباره کيفيت هنری و اخلاقی آن‌ها به بحث می‌نشينند و هر يک برای خود به نتيجه می‌رسند.

حال، با استناد به ارزش‌های غيرقابل کتمان همين فضای پرشور، ما سازندگان شش فيلم تحريمی مايليم در مقابل انظار عمومی با شما صحبت کنيم تا هم نقطه‌نظرهای شما را درباره فيلم‌هايمان بهتر درک کنيم و هم شما را در جريان نقطه‌نظرهای خود قرار دهيم. اکران سه فيلم ديگر ما - «پذيرايی ساده»، «پل چوبی» و «برف روی کاج‌ها» - در راه است و بی‌شک شما نيز بر اين باوريد که، در نهايت، فقط گفتگوی رودررو و صادقانه – و نه تهديد و تحريم و توطئه پشت درهای بسته – می‌تواند اين سوءتفاهم بزرگ سينمای ايران را برطرف کند.

اميدواريم با پاسخ مثبت خود به اين دعوت، ثابت کنيد که حوزه هنری همچنان قادر است عضوی پويا، متعهد و محترم در جامعه هنری کشورمان باشد».

با احترام،
پيمان معادی، جمال ساداتيان (برف روی کاج‌ها)، رضا کاهانی (بی‌خود و بی‌جهت)، مانی حقيقی (پذيرايی ساده)، مهدی کرم‌پور، علی سرتيپی (پل چوبی)، مصطفی شايسته، مرتضی شايسته (من همسرش هستم)، فريدون جيرانی، غلامرضا موسوی (من مادر هستم).


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016