چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از هر ۳ ازدواج در استان تهران ۱ مورد منجر به طلاق می‌شود

ایلنا:‌ مدیركل ثبت احوال استان تهران گفت: در سال جاری ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که آمار‌ها بیانگر این است که این واقعه ۶ درصد رشد داشته روزانه ۹۰ ازدواج رخ داده که در هر ساعت از روز ۴ طلاق صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد قشمی امروز صبح در نشست خبری با بیان اینکه در هر ماه ۴۹۴ نفر در استان تهران به دنیا می‌آید، اظهار کرد: در واقع هر ساعت ۲۱ نوزاد متولد می‌شود و تعداد ولادت‌های ثبت شده مردان ۶۲ هزار و ۷۸۲ مورد و تعداد ولادت‌های ثبت شده زنان ۵۸ هزار و ۶۳۹ مورد است.

وی با بیان اینکه نسبت جنسی ولادت برابر است با ۱۰۷ نوزاد پسر و ۱۰۰ نوزاد دختر، تصریح کرد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده مادر در گروهی سنی ۲۵ تا ۲۹ است و رشد موالید در ۸ ماهه امسال به نسبت سال گذشته ۱/۵ درصد رشد داشته است.

مدیركل ثبت احوال استان تهران در باره واقعه فوت نیز گفت: در ۸ ماه امسال روزانه ۱۳۵ فوت رخ داده است در واقع در هر ساعت از روز ۶ مورد فوت صورت می‌گیرد تعداد فوت‌های ثبت شده درمردان ۱۹ هزار و ۶۴ مورد و در بخش زنان ۱۴ هزار و ۲۶۷ مورد است.

وی با بیان اینکه وقایع فوتی در ۸ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در مجموع در ۸ ماهه امسال ۳۶ هزار و ۴۳۱ واقعه فوت رخ داده است و بیشترین علت‌های فوت قلبی و عروقی است و بعد از آن سرطان و تومور‌ها است البته ۱۳ مورد دیگر علت فوت در استان تهران شناسایی شده است.

قشمی با اشاره به اینکه ثبت واقعی ازدواج در ۸ ماه امسال ۱/۷ دهم کاهش داشته است، گفت: در مجموع امسال ۷۲ هزار و ۲۴۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است و در هر شبانه روز ۲۸۷ مورد و در هر ساعت ۱۲ ازدواج صورت می‌گیرد بیشترین ازدواج ثبت شده در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ برای مردان و ۲۰ تا ۲۴ برای زنان است.

وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج ثبت شده در ۸ ماه امسال برای زوج برابر است با ۲۸/۸ و برای زوجه ۲۴/۸ است.

به گفته مدیركل ثبت احوال استان تهران در سال جاری ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که آمار‌ها بیانگر این است که این واقعه ۶ درصد رشد داشته روزانه ۹۰ ازدواج رخ داده که در هر ساعت از روز ۴ طلاق صورت گرفته است.

قشمی گفت: بیشترین طلاق‌های ثبت شده مربوط به کسانی است که طول مدت ازدواجشان یک تا ۲ سال بوده و بعد کسانی که کمتر از یک سال ازدواج کرده‌اند همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زوج در فاصله سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و زوجه در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

وی تاکید کرد: نسبت ازدواج به طلاق در استان تهران برابر است با ۳/۲ درصد یعنی هر سه مورد ازدواج به یک طلاق ختم می‌شود.

مدیركل ثبت احوال استان تهران درباره فراوانی نام‌های انتخاب شده در استان در ۶ ماهه نخست گفت: امیرعلی، محمدطا‌ها، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس، محمدمهدی، محمد، حسین، طا‌ها، امیرمهدی، امیرمحمد، محمدحسین، ماهان، پارسا برای پسران و فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، هستی، سارینا، ر‌ها، باران، ستایش، النا، ثنا، زینب، یسنا، هلیا و الینا بیشترین فراوانی برای نوزادان دختر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قشمی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۹ هزار و ۱۶ مورد تغییر نام خانوادگی در استان تهران به ثبت رسیده است گفت: بیشترین درخواست‌ها در بخش بلامعارص با تعداد ۱۶۳۶ مورد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حداکثر زمان درخواست تغییر نام خانوادگی در استان تهران یک تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و هزینه آن نیز ۵ هزار تومان است.

قشمی در پایان گفت: تمامی تولد‌ها به صورت انلاین در سیستم اداره ثبت تهران ثبت می‌شود و وقایع ازدواج، طلاق و فوت نیز در اولین فرصت در سامانه اداره کل تهران به ثبت می‌رسد همچنین ۲۰ تا ۱ ماه زمان می‌برد تا این وقایع برای ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال و اعمال شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016