چهارشنبه 29 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیین‌نامه اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد به استان‌ها ابلاغ شد

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حالی که بر اساس مصوبه هیات دولت باید 5 تا 10 درصد از اعتبارات اشتغال به اعتبارات بهبودیافتگان اختصاص یابد، هنوز این امر اتفاق نیفتاده است.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام ابلاغ آیین‌نامه اشتغال بهبودیافتگان تدوین شده از سوی سازمان بهزیستی به ادارات کل این سازمان در سراسر کشور، اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار اشتغال بهبود یافتگان، این آیین‌نامه اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ضروری است اقدامات جدیدتری برای اشتغال 450 هزار بهبود یافته از اعتیاد انجام شود، ضمن اینکه این امر ضرورت ورود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اختصاص اعتبار از سوی این نهاد و همچنین تشکیل کمیته اشتغال را می‌طلبد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین با اعلام آغاز ثبت‌نام بهبود یافتگان متقاضی وام 10 میلیون تومانی اشتغال در سایت "اشتغال" سازمان بهزیستی، عنوان کرد: پس از پایان ثبت‌نام و مشخص شدن تعداد متقاضیان، نسبت به تخصیص اعتبار اقدام می‌کنیم و ضمن اینکه ضروری است از این اعتبارات برای ایجاد مشاغل زودبازده استفاده شود.

براتی سده همچنین در ادامه از منظم‌تر شدن اقدامات در حوزه تامین اعتبار و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته از سال آینده خبر داد.

وی در ادامه با اعلام ابلاغ 3.5 میلیارد تومان برای درمان اعتیاد و حمایت از بهبود یافتگان از سوی دفتر امور آسیب‌دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: سقف اعتبارات معین شده برای حوزه درمان و حمایت اعتیاد از سوی اداره کل مربوطه، هشت میلیارد تومان است که امیدواریم تخصیص یابد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین از پرداخت پنج میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در انتظار تخصیص 13 میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد از سوی ستاد هستیم.

براتی سده همچنین با اشاره به اعتبار دو میلیارد تومانی وعده داده شده از سوی دفتر امور آسیب‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد، گفت: ضروری است معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، اقدامات موثر را انجام و همچنین اعتبار مقتضی را اختصاص دهد؛ چرا که در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ورود این معاونت به امر پیشگیری از اعتیاد مصوب شده است.

وی افزود: اعتبارات ابلاغ شده در حوزه درمان اعتیاد و حمایت از معتادان برای حل مشکلات مراکز گذری کاهش آسیب، سرپناه‌های شبانه، پرداخت یارانه حمایت از معتادان بی‌بضاعت و ... اختصاص یافته است و بدین ترتیب مشکل مالی در حوزه پیشگیری، درمان اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان در حال حاضر وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه عنوان کرد: با اختصاص این اعتبارات، امر احداث خانه‌های میان راهی تا پیش از پایان سال به طور جدی پیگیری می‌شود و امیدواریم با اختصاص کامل این اعتبارات، چند خانه میان راهی در استان تهران و یک استان دیگر ایجاد کنیم.

براتی سده همچنین خاطرنشان کرد: ضروری است ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز برای حمایت از بهبودیافتگان و احداث خانه‌های میان راهی، اقدامات موثری انجام دهد؛ چرا که با توجه به وضعیت معتادان بهبود یافته مراکز درمانی اجباری (ماده 16) این امر ضروری به نظر می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016