شنبه 16 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تولید روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در شهر تهران

ایلنا:‌ مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند شهرداری از تولید روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در شهر تهران خبر داد.

سید محمد فیاض در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نگرانی ما در بخش زباله‌های عفونی از ۱۳۵ بیمارستان شهر تهران نیست چرا که بیش از ۵ هزار مطب کلینیک، درمانگاه و دندانپزشکی در شهر وجود دارد که خطر زباله‌های عفونی آن‌ها کمتر از زباله‌های بیمارستانی ندارد.

وی از مسئولان مراکز درمانی و مطب‌های شهر تهران درخواست كرد تا همانگونه که مسئول درمان مردم هستند با تولید پسماند پزشکی آلوده و قرار دادن آن در مخازن زباله‌های عادی، فضای بیماری را در شهر گسترش ندهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه زباله‌های مراکز پزشکی و بهداشتی این کلینیك‌ها و درمانگاه‌ها در زباله‌های عادی قرار می‌گیرد گفت: این زنگ خطری است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

فیاض درباره شناسایی این کلینک و درمانگاه‌ها، گفت: از نظر قانونی شهرداری تهران متولی شناسایی این مساله نیست و سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی مسئولیت دارد اگر چه ما با تعاملاتی که با وزارت بهداشت و درمان داشتیم چندین مرکز درمانی شناسایی کرده‌ایم و با آن‌ها اخطار داده‌ایم.

وی ادامه داد: برایم جالب است که چگونه می‌شود افرادی که سواد علمی بالایی دارد و خود متولی درمان مردم هستند با اقداماتی از قبیل قراردادن زباله‌های عفونی در کنار زباله‌های عادی به مردم آسیب برساند اگر این‌ها توسط کارگر بی‌سوادی انجام شود ایرادی ندارد اما آن‌ها چه پاسخی دادند.

فیاض درباره بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی، گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر سیاست بی‌خطرسازی یا سترون سازی زباله‌های بیمارستانی به روش اتوکلاو و هیدروکلاو در بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در حال انجام است. اگرچه با این روش زباله‌های بیمارستانی بی‌خطر و به زباله‌های عادی تبدیل نمی‌شود اما ما این اقدام وزارت بهداشت را نخستین گام مثبت تلقی می‌کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: استفاده از روش اتوکلا و هیدروکلاو زباله عفونی این زباله‌ها را بی‌خطر نمی‌کند چراكه همچنان مواد عفونی و مواد تیز و برنده در آنها باقی می‌ماند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی نیز گفت: بر اساس قانون ما مسئولیتی نداریم ولی با این حال در حال تهیه و ساخت زباله سوز بسیار قوی هستیم که قابلیت بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی را داشته باشد.

فیاض افزود: اگر در زمینه زباله‌های بیمارستانی ورود کرده‌ایم از بابت اینکه مسئولیتی قانونی برعهده ما باشد، نیست بلکه چون کار بر روی زمین مانده بود به آن ورود کردیم در واقع از نظر قانونی پسماندهای ویژه، امحاء و مدیریت آن‌ها بر عهده وزارت بهداشت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016