پنجشنبه 21 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهرداری تهران با لودر به جان بيمارستان روانی افتاد، بيمارستان آزادی با خاک يکسان شد

• شهرداری تهران، در يک اقدام باورنکردنی، پس از تخريب ساختمان اصلی بيمارستان روانی آزادی، ساختمان دوم اين بيمارستان را نيز با خاک يکسان کرد

شبکه ايران / بيمارستان روانی آزادی، با سابقه‌ای ۲۷ ساله، به دليل قرار گرفتن در طرح بزرگراه شيخ‌ فضل‌الله نوری بايد تخريب می‌شد، اين در حالی بود که در بيمارستان ۱۲۰ بيمار روانی بستری بودند و برای انتقال اين بيماران لازم بود ساختمانی جديد تهيه و تجهيز شود. با مذاکراتی که بين شهردار منطقه ۵ و دکتر فوده، سرپرست اين بيمارستان صورت گرفت قرار بر اين شد شهرداری ملک ديگری را در اختيار مسئولان بيمارستان قرار دهد تا بسرعت و پس از تجهيز آن ملک، بيماران روانی به اين بيمارستان منتقل شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه شوک روزنامه ايران، اما اين توافق چند روز پيش به صورت ناگهانی شکسته شد و در حالی که هنوز ملک معوض بيمارستان تجهيز نشده بود، با حمله عوامل شهرداری اين ساختمان در بزرگراه شيخ فضل‌الله به رغم حضور بيماران تخريب شد. اقدام شهرداری منطقه ۵ به گونه‌ای بود که حتی راه ورود آمبولانس‌های انتقال بيماران نيز مسدود شده بود که انتقال آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کرد. يکی از کارکنان اين بيمارستان گفت: «عوامل شهرداری در تخريب بيمارستان اصلاً توجهی به حضور کارکنان، بيماران و لوازم بيمارستان نداشتند و ساختمان را ويران کردند. به نوعی که نه‌تنها بسياری از لوازم بيمارستان از جمله يخچال، ماشين‌های لباسشويی و... زير آوار ماندند بلکه چند تن از همکاران ما هم زير انبوه خاک گرفتار شدند که با کمک ساير همکاران آنها را نجات داديم.»

در آن روز شوک گزارش کاملی از اين حادثه تهيه کرد ولی به دليل درخواست مسئولان بيمارستان و با در نظر گرفتن شرايط بيماران روانی از انتشار آن خودداری شد ولی ديروز اتفاق ديگری رخ داد که چشم‌پوشی از آن ممکن نبود. صبح ديروز لودرهای شهرداری تهران به صورت ناگهانی به ساختمانی که شهرداری برای بستری شدن بيماران روانی در اختيار بيمارستان آزادی قرار داده بود هجوم بردند و اين تخريب در حالی صورت گرفت که شهرداری ملک متروکه را در اختيار مجموعه بيمارستان قرار داده و بر اساس توافقات صورت گرفته مجوز ساخت و ساز و تجهيز اين ملک را صادر کرده بود.
دکتر فوده،‌ رئيس بيمارستان آزادی، در اين رابطه گفت: «آقايان ظاهراً حافظه‌شان دچار مشکل شده، اين ملک را آنها به ما واگذار کردند، مبايعه‌نامه هم نوشتيم و مجوز ساخت و ساز گرفتيم که قرار شد همه گونه همکاری با ما داشته باشند ولی متأسفانه همه اين توافقات مکتوب و مهرشده را فراموش کردند و با حمله به ملکی که در حال ساخت و ساز بود به تخريب ديوارها و سازه‌ها پرداختند.

وی افزود: بيمارستان آزادی با ۱۲۰ بيمار و با سابقه‌ای ۲۷ ساله، توقع و انتظار غيرقانونی از کسی نداشت ولی متأسفانه آقايان به صورت غيرقانونی وارد ملکی که به دليل واگذاری به ما ملک خصوصی محسوب می‌شود شدند و ديوارها را تخريب کردند.

در اين ميان، اما چند تن از ساکنان محل نيز با تجمع مقابل ساختمان در حال ساخت بيمارستان آزادی به تأسيس چنين بيمارستانی در اشراف به خانه‌های خود اعتراض می‌کردند. يکی از اين اهالی که خود کارمند يکی از بيمارستان‌های تهران بود به خبرنگار شوک گفت: «ما راضی نيستيم در محلی مشرف به خانه‌های ما بيمارستان روانی تأسيس شود چرا که با تأسيس چنين بيمارستانی قيمت ملک ما پائين می‌آيد و خانه‌ای که با چندين سال تلاش خريداری کرده‌ايم با افت قيمت مواجه می‌شود.»

اما به گفته برخی، نگاهی به بيمارستان‌های روانی نشان می‌دهد که اکثر اين بيمارستان‌ها در مرکز شهر و در مجاورت املاک مسکونی فعاليت دارند و تاکنون مشکلی برای ساکنان منطقه ايجاد نشده است. در حالی که در همسايگی ملک جديد بيمارستان آزادی در دو طرف باغ‌های بزرگی وجود دارد و تنها از يک سو در مجاورت يک ساختمان قرار گرفته است. رئيس بيمارستان آزادی می‌گويد: «اعتراض ساکنان به فعاليت بيمارستان نمی‌تواند وجهه قانونی داشته باشد چرا که اساساً اين ملک توسط شهرداری منطقه ۵ به مجموعه بيمارستان آزادی واگذار شده است و عوامل اين مجموعه مجبورند برای بستری کردن ۱۲۰ بيمار روانی که در ميان آنها جانبازان نيز حضور دارند، ملک خيابان بهنام در بلوار آيت‌الله کاشانی را تجهيز کنند. دکتر فوده با بيان اين مطلب اضافه می‌کند: شهرداری اگر فکر می‌کرد اين محل با مشکل مواجه است نبايد از ابتدا به ما واگذار می‌کرد. اين ملک توسط شهرداری منطقه ۵ به ما واگذار شده، آن هم در قبال ملکی که از ما گرفته‌اند. ما هم بر اساس مجوز شهرداری اقدام به ساخت‌وساز کرده‌ايم، پس دليلی ندارد امروز اين چنين مورد حمله قرار بگيريم.

تلاش‌های خبرنگار شوک برای گرفتن پاسخ از مسئولان شهرداری منطقه۵ بی‌ثمر ماند و معاون ناحيه اين شهرداری که در محل حضور داشت در پاسخ به علت تخريب ساختمانی که شهرداری واگذار کرده و مجوز ساخت داده بود گفت: «من خبر ندارم و مجوزی هم همراه ندارم که به شما نشان دهم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016