پنجشنبه 12 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد به داود رشيدی و محمدعلی کشاورز نشان درجه يک فرهنگ‌وهنر داد

خبرگزاری فارس: در اختتاميه سی و يکمين جشنواره بين‌المللی تئاتر فجر به دو تن از هنرمندان کشورمان از سوی رئيس جمهور نشان درجه يک فرهنگ و هنر اعطا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و با عنايت به تصويب‌نامه هفدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ هيئت وزيران به منظور تجليل از تلاش‌ها و مساعی هنرمندان پيشکسوت ايران اسلامی به آقايان داود رشيدی و محمدعلی کشاورز نشان درجه يک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور اسلامی ايران اهدا شد.

اين نشان‌ها صبح امروز و در مراسم اختتاميه سی و يکمين جشنواره بين‌المللی فجر که در تالار وحدت تهران برگزار شد با حضور رئيس جمهور، سيدمحمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفنديار رحيم مشايی دبير دبيرخانه جنبش عدم تعهد به اين دو هنرمند اهدا شد.

محمدعلی کشاورز هنرمند کشورمان در سال ۱۳۰۹ در اصفهان متولد و در طول بيش از ۵۰ سال فعاليت مؤثر در عرصه هنر در بيش از ۴۷ فيلم سينمايی نقش‌آفرينی کرد. کشاورز در سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

همچنين داود رشيدی هنرمند ديگر کشورمان در سال ۱۳۱۲ متولد و از سال ۱۳۴۳ فعاليت هنری خود را آغاز کرده است. رشيدی در طول قريب به ۵۰ سال فعاليت خود در بيش از ۴۰ فيلم سينمايی و نمايش‌های متعدد و ماندگار تئاتر و تلويزيون نقش آفرينی کرده است. رشيدی نيز در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شده است.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه دولت به ۳ تن از هنرمندان ديگر کشورمان خانم ژاله علو، عزت‌الله انتظامی و جمشيد مشايخی نيز نشان درجه يک فرهنگ و هنر اعطا شده است که به دليل کسالت امکان حضور آنها در اين مراسم فراهم نشد و اعطای نشان به اين هنرمندان به زمان ديگری موکول شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016