پنجشنبه 19 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 مهر» مرگ اولين دانش آموز بر اثر آنفلوآنزا، ايسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت بهداشت: مرگ هشت نفر بر اثر آنفلوانزا

رادیو فردا:محمد مهدی گويا، رئيس مرکز مديريت بيماری‌های واگير وزارت بهداشت با هشدار نسبت به شیوع آنفلوانزا اعلام کرد این بیماری تاکنون هشت قربانی گرفته است.

آنفلوانزای موسوم به «اچ وان ان وان» يا آنفلوانزای خوکی چند سال پيش در مکزيک شيوع پيدا کرده و به آمريکا و ديگر نقاط جهان گسترش يافت.

در خرداد ماه سال ۱۳۸۸، مرضيه وحيد دستجردی، وزير وقت بهداشت نخستين مورد ابتلای بيماری آنفلوآنزای نوع آ (خوکی) در ايران را گزارش کرد و پس از آن آمار مبتلايان بالا رفت. وزارت بهداشت همان سال اعلام کردن واکسن اين آنفلوانزا را سفارش داده است.

محمدمهدی گويا، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت: «آنفلوانزای خوکی جزيی از آنفلوانزای فصلی است و هيچ تفاوتی با آن ندارد. امسال نيز اين آنفلوانزا همراه با ديگر انواع آنفلوانزا در تمام دنيا از آمريکا گرفته تا ماداگاسکار شايع شده است.»

وی افزود: «اين آنفلوانزا همان آنفلوانزای فصلی است و در ايران نيز مانند ساير کشورها بيشترين موارد آنفلوانزا مربوط به آنفلوانزای "ان وان اچ وان" است که پيش از اين به نام آنفلوانزا خوکی شناخته شده بود.»

آقای گويا گفته است: «از اول آذر ماه که بروز موارد آنفلوانزا در کشور آغاز شد تا هم اکنون ۲۶۰۸ مورد مشکوک به اين بيماری در ۳۱۳ بيمارستان‌ کشور بستری شده‌اند که از اين تعداد تنها ۴۱۴ مورد به صورت قطعی به آنفلوانزا مبتلا شده و مابقی به ديگر انواع عفونت‌ها مبتلا شده‌اند.»

وی افزود: «همچنين اين بيماری از ابتدای همه‌گيری تاکنون هشت مورد مرگ به دنبال داشته است که اغلب اين موارد مربوط به بيماران دارای بيماری‌های زمينه‌ای به ويژه قلبی و ريوی بوده که به نوع شديد اين بيماری مبتلا شده‌اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مرکز مديريت بيماری‌های واگير وزارت بهداشت گفت: «اما در مجموع حدود ۷۰ درصد موارد بروز آنفلوانزا در کشور مربوط به نوع "ان وان اچ وان" بوده و مابقی مربوط به نوع بی و درصد کمی هم مربوط به انواع ديگر آنفلوانزا بوده است.»

وی هشدار داد: «فصل آنفلوانزا و ميزان بروز آن هنوز تمام نشده و اين بيماری از تهران گرفته تا مناطق شمال و شمال غربی کشور شايع است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016