پنجشنبه 19 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه‌ای که هوشمند نباشد، عقب افتاده است

وزیر آموزش و پرورش نقش جمهوری اسلامی ایران در دنیا را تعیین کننده توصیف کرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حاجی‌بابایی در دیدار با جمعی از بسیجیان شهر تهران که در خانه معلم آموزش و پرورش منطقه 3 برگزار شد، با اشاره به اینکه در تحول بنیادین نباید بدنبال مصداق، اعداد و ارقام بود، گفت: تحول بنیادین بدنبال تغییر گفتمان نگاه است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر گفتمان نیاز به زمان دارد، افزود: باید تمام سخنان و گفتمان منفی در آموزش و پرورش حذف شود و گفتمان زیبا جایگزین آن شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تحول بنیادین به مانند یک نقشه جامع و کامل است، تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش شروع شده و ادامه خواهد داشت.

حاجی بابایی با بیان اینکه در تحول بنیادین باید برای معلم مشخصات تعریف شود، گفت: آموزش و پرورش به مانند کارخانه نیست که بتوان آنرا متوقف کرد، بلکه امور آن با سرعت جریان دارد، لذا باید تعاریف غلط را از بین برد و برای معلم شرایطی را بوجود آورد که امکان پژوهش داشته باشد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه اساس کار آموزش و پرورش نهاد خانواده است، اظهار کرد: جامعه باید بداند که مدرسه‌ای که هوشمند نباشد، عقب افتاده است.

وی با اشاره به مطلب بالا تاکید کرد: در طول سه سال گذشته در 33 هزار مدرسه کشور کار هوشمند سازی آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اول مهر سال جاری 40 سیاست همزمان و موازی با هم اجرایی شده، ادامه داد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان یکی از دستاوردهای تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره در سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: 365 روز به صورت مداوم برنامه‌ریزی شد تا ششم ابتدایی را به تناسب نیاز ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آموزش و پرورش را باید مجموعه‌ای تعریف کرد، خاطر نشان کرد: هر یک از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اجزاء یک مجموعه است و باید با هم دیده شود.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش همچنین انقلاب اسلامی ایران را تحولی بزرگ در جهان اسلام توصیف کرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مصداق‌ها و افراد نبوده است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب عظیم فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب تحول در کشور شده است، ادامه داد: امروزه میوه‌های این انقلاب به بار نشسته است، لذا روز به روز خود را به جهانیان بیشتر نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انسان با تلاش بیشتر و تحمل زحمت رشد پیدا می‌کند و به تکامل

می‌رسد، اظهار کرد: میزان رشد هرکسی به اندازه تلاش اوست، لذا این حرکت از خود فرد آغاز می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز ایران نباید توقع داشت که راحتی بیشتر شود، زیرا دشمنان نقش تعیین کننده انقلاب را دیده و برای آن مشکل ایجاد می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در عالم هستی چیزی مهم‌تر از عزتمندی نیست، تصریح کرد: باید بپذیریم که انسان برای رسیدن به موفقیت باید تلاش بسیار کند و سختی‌های متعددی را متحمل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016