سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کتاب‌فروشی انتشارات طرح نو تعطيل شد

علی پايا - مدير انتشارات طرح نو - در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تاسيس اين کتاب‌فروشی در سال ۱۳۷۹، درباره دلايل تعطيلی آن گفت: در طول هشت سال گذشته و از بدو تأسيس اين کتاب‌فروشی مشکلات اقتصادی که برآيند شرايط فرهنگی بود، همواره وجود داشت و اين انتشارات همواره در مهجوريت به‌سر می برد، تا آن‌که برای بقای خود مجبور شد از بانک‌ها وام بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: در ادامه به دليل مشکلات اقتصادی برای مؤسسات فرهنگی و ناشران شرايط سخت‌تر شد و شرايط به شکلی برای ما پيش رفت که باعث شد بانک رفاه کارگردان که ما از او وام گرفته بوديم، يک ماه مرا به زندان بياندازد.

اين ناشر در ادامه با اشاره به اين‌که تعطيل شدن کتاب‌فروشی‌ها و تبديل آن‌ها به مراکز اقتصادی باعث می‌شود چراغ فرهنگ خاموش و زمينه برای بروز ناهنجاری‌ها فراهم شود، ادامه داد: يکی از دلايل تطعيل کتاب‌فروشی و پيش آمدن مشکلات اقتصادی برای انتشارات طرح نو اين است که سه سال است ما برای چاپ کتاب‌های تازه در تعليق هستيم. اين تعليق به صورتی است که امتياز انتشارات ابطال نشده است، اما شرايط به گونه‌ای چيده شده که اجازه فعاليت گسترده نداريم. دلايل اين موضوع هم به ما گفته نشده است. من خود چندين‌بار در اين زمينه با بهمن دری و بعد از آن با علی اسماعيلی صحيت کردم. همچنين چندين مورد نامه‌نگاری با وزير ارشاد و يک بار ديدار حضوری با وی داشتم، اما پاسخ مشخصی از آن‌ها به ما داده نشد.

او همچنين گفت: الآن نيز که به خاطر مشکلات مالی مجبور شده‌ايم کتاب‌فروشی را بفروشيم تا چراغ انتشارات طرح نو روشن بماند، بايد ۲۴ ميليون ماليات بپردازيم، اين در حالی است که مدتی است از تصويب قانونی برای معافيت‌های مالياتی کتاب‌فروشان خبر می‌دهند.

پايا در ادامه درباره فعاليت انتشارات طرح نو نيز گفت: تلاش می‌کنيم تا چراغ اين انتشارات را با تجديد چاپ کتاب‌ها روشن نگه داريم.

کتاب‌فروشی طرح نو در خيابان خرمشهر‌، خيابان شهيد محسن عربعلی (نوبخت)، حد فاصل کوچه پنجم و هفتم، واقع بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016