چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران دارای بیشترین جمعیت سالمند در کشور

به گفته رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، در حال حاضر 60 درصد کل سالمندان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود این رقم در سال 2050 به 80 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر پریسا طاهری در همایش سراسری سلامت سالمندان در کرمانشاه با اشاره به نامگذاری سال 2013 میلادی به نام سال سلامت و سالمندی، اظهار داشت: توجه ویژه سازمان جهانی بهداشت به مقوله سلامت سالمندان طی 12 سال گذشته نشان از اهمیت این مقوله دارد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه شاهد تغییر روند جمعیتی کشورها هستیم، ابراز داشت: بر اساس نمودارهای سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار کره زمین چنین وضعیتی را تجربه کرده است و جمعیت سالمندان بالای 65 سال به بیشترین میزان خود رسیده است. این مسئله نیاز به برنامه ریزی های اساسی دارد.

طاهری افزود: پیش بینی می شود این وضعیت در سال 2050 به بدترین وضعیت خود برسد چرا که در این صورت تا آن زمان جمعیت سالمندان بالای 65 بر جمعیت کودکان زیر 14 سال پیشی می‌گیرد.

به گفته رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت کشور، تعداد افراد بالای 60 از سال 1980 تاکنون دو برابر شده است و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2050 جمعیت افراد بالای 80 سال دنیا چهار برابر شوند.

طاهری افزود: افزایش جمعیت تمام رده‌های سنی گروه سالمندان با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و این زنگ خطری است برای کشورهای در حال توسعه.

به گفته وی بر اساس آمارهای موجود بیش از پنج میلیون نفر در کشور ما زندگی می کنند و این مسئله لزوم توجه جدی به مقوله سلامت سالمندان را به وضوح نشان می دهد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر 60 درصد کل سالمندان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند و پیش بینی می شود این رقم در سال 2050 به 80 درصد برسد.

طاهری گفت: بر اساس پیش بینی‌های موجود در آینده تعداد سالمندان زن بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سالمندی مساوی با بیماری نیست، تاکید کرد: باید با انجام اقدامات و برنامه ریزی‌های هدفمند و فرهنگ سازی مناسب شرایطی فراهم شود تا افراد بتوانند در سنین سالمندی زندگی موفقی داشته باشند.

طاهری گفت: سالمندان نیاز به خدمات بیشتری دارند چرا که درمان یک سالمند نیاز به خدمت رسانی در 13 سطح را دارد این در حالی است که این خدمات در سنین دیگر در سه سطح صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سالمندی می تواند از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید باشد، ابراز امیدواری کرد تا با انجام برنامه ریزی‌های مناسب این دوره به دوره موفقی در زندگی افراد تبدیل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در ادامه در مورد شتاب سالمندی در ایران سخن گفت و اذعان داشت: پیش بینی می شود تا سال 2050 میلادی در کشور ما در شرایط بدبینانه یک نفر از هر 4 نفر و در شرایط خوش بینانه از هر 5 نفر یک نفر سالمند باشد.

وی تاکید کرد: شتاب سالمندی در کشور ما قابل مقایسه با کشورهای دیگر دنیا نیست.

وی سپس با بیان اینکه در سال 90، هشت درصد جمعیت کشور سالمند بوده‌اند، گفت: آمار سالمندان شهر تهران نشان می دهد که بیشتر از سایر شهرهای ایران است و به عنوان شهر دوستدار سالمند پیشنهاد شده است.

طاهری افزود: در مجموع در کشور 89 هزار سالمند 75 سال به بالا وجود دارند که 35 هزار نفر از این تعداد در شهر تهران زندگی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016