چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت و گوی والدین با فرزندان احتمال اعتیاد در نوجوانان را 50 درصد کاهش می دهد

تهران - پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت : والدینی که با فرزندان خود درباره اعتیاد به مواد مخدر گفت و گو می کنند، احتمال مصرف این مواد در آنان به 50 درصد کاهش می یابد.

ˈ محمد حسین غلامی ˈ عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: والدین هرگز از الفاظی مانند تهدید برای دور نگه داشتن فرزندان خود از اعتیاد به مواد مخدر استفاده نکنند زیرا در این صورت حس کنجکاوی نوجوانان برای مصرف این مواد برانگیخته می شود.

وی اظهار داشت : گفت و گوی صمیمانه و آگاه کردن فرزندان از خطرات مصرف موادی مانند ریتالین ، ترامادول ، شیشه ، حشیش و غیره بهترین راه های پیشگیری اولیه از اعتیاد است.

این پژوهشگرحوزه اعتیاد با تاکید براینکه کنترل فعالیت فرزندان دراینترنت ضروری است ، ادامه داد:والدین باید از سایت های اینترنتی که فرزندان خود به آنها مراجعه می کنند مطلع شوند،زیرا بسیاری از این سایت های خطرناک، حاوی اطلاعات غلط درباره مصرف مواد مخدر است.

غلامی تصریح کرد:پیشگیری کردن بهترین واکنش به خطر مصرف و اعتیاد به مواد مخدر توسط نوجوانان است و کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد مخدر می تواند والدین را در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر فرزندانشان توانمند تر سازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان اینکه هر چیزی مانند مواد مخدر را نباید حتی یکبار تجربه کرد، گفت :تحقیقات نشان داده است مواد اعتیادآور به محض ورود به سیستم عصبی حتی برای بار اول برخی مراکز ترشح کننده دوپامین را در مغز خاموش می کنند.

غلامی افزود:این مساله باعث می شود فرد با وسوسه و بیقراری به دنبال مصرف مجدد مواد باشد که نشانه زمینه های اولیه اعتیاد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016