سه شنبه 6 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 دی» قرآن و مسأله حقوق اقلیت‌های جنسی، آرش نراقی
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه عالی آمریکا بحث بر سر ازدواج همجنسگرایان را آغاز کرد

راديو زمانه ـ خبرگزاری فرانسه نوشت، دادگاه عالی آمریکا امروز سه‌شنبه بحث تاریخی خود را در مورد مسئله بسیار حساس ازدواج همجنسگرایان در این کشور آغاز کرد.

چهار پنجم ایالت‌های آمریکا ازدواج همجنس‌گرایان را ممنوع اعلام کرده‌اند اما افکار عمومی در این‌باره متفاوت و در حال تغییر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می‌شود دادگاه عالی ایالات متحده که تصمیم خود در پایان ماه ژوئن خواهد گرفت به‌جای آن‌که بلافاصله ازدواج همجنسگرایان را به تصویب برساند، به احتمال قوی گزینه‌ای میانه را در پیش خواهد گرفت.

نشست دادگاه عالی آمریکا دو روزه خواهد بود و انتظار می‌رود مخالفان و موافقان بسیاری در مورد آن رویاروی هم قرار گیرند.

این دادگاه امروز به موضوع ازدواج همجنسگرایان در ایالت کالیفرنیا خواهد پرداخت، ایالتی که بسیاری معتقدند تصویب قانونی به سود همجنسگرایان در آن راه‌ها را به سوی تصویب آن در ایالت‌های دیگر نیز فراهم می‌سازد.

دادگاه عالی ایالات متحده روز چهارشنبه (فردا) بحث درباره قانون فدرال برای دفاع از ازدواج را مورد بررسی قرار می‌دهد، قانونی که مانع از ازدواج همجنسگرایان است و ازدواج را تنها میان دو جنس مختلف به‌رسمیت می‌شناسد.

بحث بر سر ازدواج همجنسگرایان در برخی از کشورهای غربی نیز به موضوع پراهمیتی تبدیل شده است. از جمله در فرانسه و آلمان که این روزها مخالفان و موافقان در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016