دوشنبه 12 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدرضا رادان: کشته شدن ۷۰ نفر در جاده های کشور

خبرآنلاين ـ پليس - جانشين فرمانده نيروی انتظامی از وقوع ۵۳۷ فقره تصادفات منجر به فوت از ۲۴ اسفند ماه ۹۱ تا امروز در جاده‌های کشور خبر داد و افزود: تخطی از سرعت مطمئنه دليل اصلی اين تصادفات بود که منجر به فوت ۷۰ نفر شد.

به گزارش خبر آنلاين سردار احمدرضا رادان ضمن تشريح اقدامات اين نيرو در طرح نوروزی، با بيان اينکه محور اول پليس در اين ايام، تشديد اقدامات در مرزهای کشور به خصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق بود، افزود: تا به امروز حتی يک مورد ناامنی در مرزها گزارش نشده است.

وی در تشريح اقدامات پليس در فاز دوم، با بيان اينکه به منظور تامين امنيت مردم در تفرجگاه‌ها و مکان‌های سياحتی و زيارتی، نيروهای پليس مستقر شدند و توانستند در کنار ساير دستگاه‌های خدماتی در کنار مردم، امنيت لازم را نيز برقرار کنند، گفت: در اين خصوص نيز تا کنون هيچ ناامنی گزارش نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادان بيشترين تلاش و کار ويژه نيروی انتظامی را در ايام نورز در بحث راهنمايی و رانندگی اعلام کرد و گفت: روز گذشته به دليل وقوع تصادفات و افزايش کشته‌های ناشی از آن، روز خوبی برای ما نبود اما در مجموع با توجه به افزايش حجم سفر در نوروز ۹۲ شاهد کاهش ۷ درصدی تصادفات در جاده بوديم، با اين حال در سال جديد بايد سعی کنيم تا رفتار ترافيکی بهتری را از خود نشان دهيم.

وقوع ۵۳۷ فقره تصادفات منجر به فوت از ۲۴ اسفند ماه تا به امروز

وی با بيان اينکه از ۲۴ اسفند ماه تا امروز نزديک به ۵۳۷ فقره تصادفات منجر به فوت به وقوع پيوسته که علت آن تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، گفت: اين تصادفات منجر شد تا ۷۰ نفر از مسافران جان خود را از دست بدهند.

رادان با اشاره به اينکه انحراف به چپ، علت ۵/۱۷ درصد از تصادفات در اين مدت بود، افزود: بيش از ۴۶۰ فقره تصادف به دليل انحراف به چپ به وقوع پيوست که بيش از ۱۳۰ کشته به همراه داشت.

وی همچنين با بيان اينکه ۳۸ درصد تصادفات براثر واژگونی به وقوع پيوست که ۱۵۰ کشته در پی داشت، گفت: بيش از ۷۵ درصد از تصادفات منجر به فوت ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی ناشی از خواب آلودگی بود.

رانندگان با حوصله رانندگی کنند

به گفته جانشين فرمانده نيروی انتظامی، بيشترين تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به وقوع پيوسته که در اين ساعت رانندگان نياز به استراحت بيشتری دارند.

وی با اشاره به اينکه استراحت کافی، عدم شتاب و حوصله بيشتر منجر به کاهش ۷۵ درصد از تصادفات می‌شود، از رانندگان خواست تا در ايام سفر باقی مانده با حوصله بيشتر و استراحت کافی رانندگی کنند تا سفر خوشی داشته باشند.

استقرار نيروهای پليس در تفرجگاه‌ها در روز طبيعت

رادان همچنين از استقرار نيروهای کافی در تفرجگاه‌ها به منظور حفظ امنيت در روز طبيعت خبر داد و افزود: مطمئن هستيم که مردم با رعايت قانون، مانند سال گذشته روز خوشی را به يادگار خواهند گذاشت.

مردم به عملکرد پليس در ايام نوروز نمره بدهند

وی با بيان اينکه فرم‌های نظرسنجی عملکرد پليس در روز ۱۳ فروردين بين مردم توزيع می‌شود، به پليس، گفت: مردم نظرات خود را از عمکرد نيروی انتظامی در ايام نوروز درمورد رفتار، گفتار و سرعت در انجام ماموريت‌ها اعلام کنند تا ما بر اساس نمره‌ای که مردم به ما می‌دهند برنامه‌ريزی لازم را در سال ۹۲ و سال‌های آتی داشته باشيم.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی در ادامه از مسافران خواست تا بازگشت خود را موکول به يک روز نکنند، افزود: با توجه به اينکه جاده‌ها از حجم لازم برخوردار نيستند، بازگشت مسافران در روز ۱۳ فروردين منجر به افزايش ترافيک و درنتيجه خستگی رانندگان می‌شود، بنابراين مردم با برنامه‌ريزی سعی کنند تا يک روز قبل و يا بعد از از اين روز سفر کنند.

برخورد با قاچاقچيان و محتکران و کنترل بيشتر مرز در سال ۹۲

رادان در بخش ديگری از سخنان خود يکی از الويت‌های نيروی انتظامی در سال ۹۲ را تامين امنيت انتخابات دانست و افزود: قول می‌دهيم انتخاباتی امن و توام با آرامش را برگزار کنيم.

وی همچنين يادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "حماسه سياسی و حماسه اقتصادی" نيروی انتظامی موضوع امنيت اجتماعی و اخلاقی و برخورد با قاچاقچيان و محتکران و همچنين کنترل بيشتر مرزهای کشور را از الويت‌های ديگر خود قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016