دوشنبه 12 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری هر ساعت ۳۰ فروشنده و معتاد در ايران

براساس آخرين آمار های اعلامی از سوی پليس و ستاد مبارزه با مواد مخدر روزانه۱۳۶۹ کيلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شده و در اين رابطه هر ساعت به طور ميانگين ۲۷ پرونده در رابطه با معتادان خطرناک و قاچاقچيان در نيروی انتظامی تشکيل می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر در کشور در سال گذشته خبر داده است. براساس گفته طاها طاهری بيشتر کشفيات مواد مخدر امسال را مخدرهای سنتی تشکيل می دهد. همچنين کشف مخدرهای صنعتی نيز نسبت به گذشته بسيار افزايش يافته است و آشپزخانه‌های توليد اين ماده در کشور فعال هستند. البته پليس با قدرت شناسايی و انهدام آشپزخانه های توليد شيشه را در دستور کار دارد.

کشف روزانه ۱۳۶۹کيلوگرم ماده مخدر در کشور/ هر ساعت ۵۷کيلوگرم

براساس اعلام آمار کشفيات مواد مخدر در سال ۹۱ روزانه به طور ميانگين يکهزار و ۳۶۹ کيلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شده است. اين آمارها حاکی از آن است که ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و ساير رده های پليس موفق به کشف هر ساعت ۵۷ کيلوگرم انواع مواد مخدر می شوند. به گفته پليس، مواد مخدر از طريق مرزهای شرقی و دريا وارد و علاوه بر توزيع درکشور از طريق مرزهای غربی کشور به اروپا ترانزيت می شود.

استانهای رکورددار کشف مواد مخدر

همچنين در ۹ ماهه نخست امسال ۲ استان رکورد دار کشف مواد مخدر بوده اند و ۸۰ درصد از کشفيات امسال را به خود اختصاص دادند.علاوه بر پليس مرزبانی، استانهای هرمزگان و سيستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم برخورد با ورود مواد مخدر رکورددار بيشترين ميزان کشفيات هستند. البته کشف مواد مخدر در اين استانها باعث شده است که ميزان کشف در ساير استانها به شدت کاهش يافته و درگيری با قاچاقچيان به مرز منتقل شود.

تشکيل روزانه ۶۵۲ پرونده مواد مخدر

براساس اعلام پليس در ۹ ماهه امسال ۱۸۰ هزار پرونده در خصوص مواد مخدر در نيروی انتظامی تشکيل شده است. پرونده هايی که روزانه ۶۵۲ بار و هر ساعت ۲۷ مورد از آن در کشور تشکيل می شود.

يک ميليون و ۳۲۵ هزار ايرانی معتاد هستند

براساس آخرين پايش انجام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر يک ميليون و ۳۲۵ هزار ايرانی به مواد مخدر اعتياد دارند. آماری که بايد به ان براساس گفته فرمانده نيروی انتظامی ۷۰۰ هزار مصرف کننده تفننی را نيز اضافه کرد. معتادانی که ميانگين سنی آنها ۲۱ سال اعلام شده است.

کاروان مسلحانه ترانزيت مواد مخدر نداريم

فرمانده نيروی انتظامی نيز رشد قابل توجه ميزان کشفيات مواد مخدر نسبت به دهه گذشته را تائيد می کند. به عقيده سردار احمدی مقدم امروز ديگر شاهد حضور کاروانهای مسلح اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر نيستيم و ديگر کسی جرات حمل مواد مخدر با دوشکا را ندارد.

به گفته فرمانده نيروی انتظامی، در حال حاضر انتقال مواد مخدر در قالب جاسازی يا در کانتينرهای ترانزيتی انجام می شود. اما جرايم مرتبط با تجارت مواد مخدر همانند قتل، آدم ربايی و شرارت کاهش چشمگيری يافته است. در گذشته هر فردی به خود اجازه می داد به راحتی بر سر مواد مخدر اقدام به گروگانگيری يا آدم ربايی کرده و طعمه خود را به خارج از کشور انتقال دهد اما ديگر خبری از اين اوضاع نيست.

انهدام روزانه ۶ باند مواد مخدر

با توجه به افزايش فعاليت مافيا توليد و توزيع مواد مخدر امسال فعاليت پليس بر شناسايی و انهدام باندهای توليد و توزيع مواد مخدر متمرکز شد. در اين رابطه با اقدامات اطلاعاتی و عملياتی در ۹ ماه نخست امسال هر روز به طور ميانگين ۶ باند و در مجموع هزار و ۷۰۰ باند شناسايی و متلاشی شده است. اين در حالی است که انهدام باندهای مواد مخدر نسبت به مدت مشابه افزايش ۵ درصدی را نشان می دهد.

دستگيری هر ساعت ۳۰ فروشنده و معتاد در کشور

در همين رابطه سردار مويدی رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش دستگيری معتادان و قاچاقچيان مواد مخدر می گويد: پليس در هر ساعت نزديک به ۳۰ قاچاقچی و معتاد را شناسايی و دستگير می کند به طوريکه در ۹ ماه نخست امسال نيز ۲۰۰ هزارنفر در ارتباط با مواد مخدر از سوی پليس شناسايی و دستگير شدند.

مرگ روزانه ۱۱ معتاد به علت سوء مصرف مواد مخدر

براساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۱ روزانه ۱۱ معتاد به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. معتادانی که به گفته مسئولان مبارزه با مواد مخدر اکثرا جوان بوده و در بسياری از موارد بلامکان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016