سه شنبه 20 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: آمار کشفيات مشروبات الکلی قابل تامل است

استاندار تهران با بيان اينکه آمار کشفيات مشروبات الکلی قابل تامل است، گفت: در مورد مشروبات الکلی قوانين کشور بازدارنده و جدی نيست.

مرتضی تمدن در گفت و گو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره مسئله مصرف مشروبات الکلی و روند افزايشی آن در جامعه گفت: مواد مخدر و مشروبات الکلی سلامت جامعه را تضعيف می‌کند و برخورد با آن يک مطالبه اجتماعی است.

وی توسعه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را دوعلت اصلی بروز مشکلات متعدد جوامع غرب عنوان کرد و افزود:اين پديده سلامت و بنيان خانواده و جوامع را به شدت با خطر مواجه کرده است، لذا با توجه به اينکه مصرف مشروبات الکلی نيز همانند مواد مخدر تضييع حقوق ديگران است، مقابله با آن يک امر اجتناب ناپذير است و در اولويت برخورد قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: با توجه به اينکه مشروبات الکلی مسير خود را به سمت تهران باز می‌کند، برخورد با اين مسئله در تهران نسبت به ساير استان‌ها از اولويت بيشتری برخوردار است.

تمدن تصريح کرد: کارگروه ويژه‌ای که به دستور وزير کشور برای مبارزه با مصرف و توزيع مشروبات الکلی تشکيل شده و در سطح کشور فعال شده و استان تهران نيز در امر مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی کارگروه ويژه‌ای را در راستای اين دستور فعال کرده است.

وی با بيان اينکه برای مقابله با اين امر، ابتدا بايد فرهنگ جامعه و افراد دست رد به سينه اين گونه پديده‌های خطرناک بزنند، عنوان کرد: اگر آحاد مردم و جامعه بدانند استفاده ازهرگونه مواد آسيب‌زا از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی چه پيامدها و تهديدهايی دارد قطعا کار مسئولان نيز در بحث مبارزه آسانتر خواهد شد، اين در حالی است که اگر جامعه و افراد اين موضوعات را بپذيرند بايد منتظر تاثيرات منفی فردی و اجتماعی بر سلامت خانواده‌ و به تبع آن جامعه باشيم.

استاندار تهران گفت: گرچه تعداد افرادی که مبادرت به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌کنند در اقليت هستند اما عدم توجه به آن می‌تواند به عنوان يک ويروس خطرناک تکثير يافته و سلامت خانواده‌ها و جامعه را تهديد کند.

وی اظهار کرد: برخی از افراد در برخورد با مواد مخدر و مشروبات الکلی سهل انگارانه فکر می‌کنند، لذا بايد توجه داشت که ورود به مواد مخدر ابتدا به صورت تفريح و تفنن آغاز می‌شود اما پس از گذشت مدتی کوتاه فرد را گرفتار می‌کند و مصائب آن گريبانگير خود افراد، خانواده‌ها و در نتيجه جامعه می‌شود.

تمدن با تاکيد بر اينکه در برخی از تصادفات نيز شاهد تاثيرات منفی مصرف مواد مخدر و همچنين مشروبات الکلی هستيم ادامه داد: آثار منفی مصرف مواد مخدر در بسياری از قتل‌های فجيع شاهد را هستيم به طوری که فرد پس از مصرف مواد خانواده خود را به قتل رسانده است.

وی گفت: بايد بپذيريم اين مسائل بلای جان جامعه و يک آسيب جدی است و اگر اراده اجتماعی قوی و يک تنفر عمومی در استفاده از اين گونه مواد شکل بگيرد، مبارزه با اين گونه مواد نيز بسيار آسان تر خواهد بود.

به گفته استاندار تهران ، بايد پذيرفت که برای اطلاع رسانی از پيامدهای اين مساله از ظرفيت‌های رسانه‌های جمععی، مساجد و تربيون‌های عمومی وآموزش عالی و آموزش و پرورش آن طور که بايد وشايد استفاده نشده است همچنين در بخش‌هايی نيز قوانين باز دارنده نبوده هرچند که اخيرا قانون مبارزه با مواد مخدراصلاح شده اما در مورد مشروبات الکلی قوانين کشور بازدارنده و جدی نيست.

استاندار تهران در عين حال که اشاره به آمار کشفيات مشروبات الکلی نکرد اما تاکيد کرد: با توجه به اينکه ميزان قاچاق مشروبات الکلی از ميزان کشفيات آن مشخص می‌شود، آمار کشقيات اين مواد قابل تامل است و دستاندرکاران مبارزه بايد جدی‌تر با اين پديده برخورد کنند.

وی گفت: براساس گزارشهای واصله، بيشترين مشروبات الکلی از مسير مرزهای غربی و به صورت زير زمينی وارد استان تهران شده و در اختيار افراد قرار می‌گيرد و برای اين منظور، پليس و کارگروه ويژه مبارزه با مواد مخدر فعاليت خود را تشديد کرده است اما ميزان اثر بخشی اين فعاليت‌ها مورد رضايت نيست.

تمدن تاکيد کرد: بايد تمام توان خود را برای توسعه شاديهای سالم و مفرح بکار بگيريم و با کمک آحاد مردم با شاديهای مخرب همچون مواد ومخدر و مشروبات الکلی مبارزه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016