چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش اعتراض ها به گرداندن متهمان با لباس زنانه در مريوان

فعالان مريوانی و نمايندگان مجلس خواهان پاسخگويی مسئولان به گرداندن يک شهروند با لباس زنانه در سطح شهر مريوان شدند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است عصر امروز [سه شنبه ٢٧ فروردين] تعدادی از فعالان زن در شهر مريوان در اعتراض به گرداندن يک متهم مرد با لباس زنانه در سطح شهر مريوان دست به اعتراض زده اند.

انجمن زنان مريوان در اين خصوص گزارش کرده که تعدادی از زنان کُرد با پوشيدن لباس قرمز کُردی و حمل پلاکاردهايی در محکوميت اين عمل نيروی انتظامی و دادگاه شهرستان مريوان در تعدادی از خيابان های شهر مريوان –چهار راه موسک تا چهار راه شبرنگ- دست به اعتراض زده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين انجمن گزارش کرده که پس از شروع اعتراض از سوی فعالان زن نيروهای انتظامی و گارد ويژه به معترضين حمله ور شده و تعدادی از آنان را به شدت مجروح کرده اند.

به گزارش NNS ROJ بر اساس حکمی که يکی از شعب دادگاه شهر مريوان سه شهروند به پوشيدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم شده بودند که حکم يکی از اين افراد روز دو شنبه(١٥ آوريل/ ۲۶ فروردين) به اجرا در آمد.

اين سه نفر به دليل يک نزاع خانوادگی که حدود دو هفته پيش انجام شد، با صدور اين حکم روبەرو شدەاند.

صدور اينگونه احکام و اجرايی کردن آن با هدف "تحقير" متهم صورت می گيرد.

نيروی انتظامی شهرستان مريوان، پس از صدور اين حکم به يکی از متهمان اين پرونده به نام "ت.خ" لباس قرمز زنانه پوشانده و او را در سطح شهر مريوان گردانده است.

يک روز پس از گرداندن اين شهروند و افزايش نارضايتی های عمومی در خصوص اين حرکت نيروی انتظامی و دادگاه شهر مريوان، جمعی از نمايندگان مجلس در واکنش به افزايش اعتراض ها با امضای نامه‌ای، در صدد تذکر به وزرای کشور و دادگستری بر آمده اند.

به گزارش تارنمای "نسيم" نمايندگان امضا کننده اين نامه، از جمله نماينده مريوان در مجلس، اين اقدام را خلاف شئونات اسلامی و تحقير لباس و شخصيت زن مسلمان عنوان کرده‌اند و قصد تذکر کتبی به وزرای کشور و دادگستری را دارند.

همچنين عضو کميسون حقوق مجلس در گفتگو با خبرگزاری های داخلی پوشاندن لباس زنانه را بر تن "اراذل و اوباش" را "غير شرعی" دانسته است.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظار داشته که " اين کار از نظر اجتماعی دارای اشکال بوده و به نوعی وسيله‌ای برای تحقير زنان است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016