چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عاشقانه‌های شمس لنگرودی و نقدی بر آثار او در نمايشگاه کتاب

ايسنا ـ فيض شريفی از انتشار گزيده‌ای از «عاشقانه‌های شمس لنگرودی» و نقدی بر شعرهای اين شاعر در قالب مجموعه‌ی «شعر زمان ما» خبر داد.

اين منتقد ادبی به خبرنگار ادبيات و نشر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: مجموعه‌ی «شعر زمان ما» نقد نوينی است بر شعر شاعران معاصر که از کلمه تا ساختار کلام را دربر می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: جوانب کار شاعران با هم متفاوت است، اما با اين وجود تا آن‌جا که می‌توانستم، واژگان،‌ بسامد‌های ترکيبات و تصوير‌های شعر آن‌ها را بررسی کرده‌ام. در مورد شعر شمس لنگرودی هم با توجه به متن شعر او علاوه بر روندی که در مجموعه‌های ديگر پی گرفته‌ام، تأثيرگذاری و تأثيرپذيری او و کليدواژه‌های شعر شمس، همچنين طنز شعر او خصوصا گروتسک شعر او را بررسی کرده‌ام.

شريفی ادامه داد: در شعر شمس لنگرودی تلميح و نوعی داستان‌گونگی وجود دارد که به اين نکات هم توجه کرده‌ام. همچنين آرايه‌های شعری او چون پارادوکس‌، حس‌آميزی‌، تشخيص و نوع نگاه عارفانه‌ی او به جهان و زيبايی‌های جهان را بيش‌تر درنظر گرفته‌ام.

او افزود: همچنين از ديدگاه منتقدانی چون دريدا‌، ليوتار و ياکوبسن به شعر اين شاعر نگاه کرده‌ام و وارد شعر او شده‌ام و زمينه‌های فکری شعر او را مورد بررسی قرار داده‌ام.

به گفته‌ی شريفی، کتاب «شمس لنگرودی» از مجموعه‌ی «شعر زمان ما» اکنون در نشر نگاه زير چاپ است و تا نمايشگاه کتاب منتشر می‌شود.

اين پژوهشگر همچنين از گردآوری «عاشقانه‌های شمس لنگرودی» خبر داد و گفت: در اين مجموعه شعرهای عاشقانه‌ی شمس لنگرودی به انتخاب من گردآوری شده است و ۱۱۵ شعر عاشقانه‌ی اين شاعر را دربر می‌گيرد که از دفتر «رفتار تشنگی» او تا آخرين دفترش «شب نقاب عمومی است» انتخاب شده است.

او افزود: اين مجموعه تا نمايشگاه کتاب در نشر هيرمند منتشر می‌شود.

بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران از ۱۱ ارديبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016