دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختلاف بر سر انتخاب نماینده كارگری ایران در ILO

رئیس مجمع عالی نمایندگان كارگران از بروز اختلاف میان تشكل متبوعش با دو تشكل رسمی كارگری دیگر درباره شیوه انتخاب رئیس نمایندگان كارگری ایران در اجلاس امسال سازمان جهانی كار خبر داد.

به گزارش ایلنا، «محمد یاراحمدیان» شامگاه یکشنبه در یك نشست خبری، با انتقاد از نحوه معرفی سرپرست هیات اعزامی کارگران ایرانی به اجلاس سازمان بین المللی کار، اظهار کرد: با اینکه انتظار می‌رفت تا توافقی میان سه تشکل کارگری (شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی و مجمع عالی کارگران کشور) برای انتخاب سرپرست هیات اعزامی صورت بگیرد اما متاسفانه دو تشکل دیگر کارگری (شورا‌ها و انجمن‌های صنفی) از امضای صورتجلسه یاد شده خودداری کردند تا توافقی در این خصوص حاصل نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یار احمدیان در ادامه بیان داشت: در صورتی که روش کار به این طریق است که به صورت گردشی این مسئولیت میان تشکل‌های کارگری با یک نظم و روال منطقی واگذار شود اما در دوره‌های گذشته این امر محقق نشد و همواره از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو تشکل دیگر کارگری به شیوه‌ای غیر اخلاقی نادیده گرفته شده‌اند.

رییس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور بیان داشت: امسال تصمیم داریم در صورتی که پیش از اجلاس سازمان بین المللی کار، این موضوع حل و فصل نشود اعتراض خود را به شکل مکتوب نسبت به این تبعیض و شیوه غیر اخلاقی در کمیته اعتبار نامه‌های سازمان جهانی کار مطرح کنیم.

یاراحمدیان همچنین از اعزام دو نماینده به اجلاس امسال سازمان جهانی كار از جانب تشكل متبوعش خبر داد.

گفتنی است بروز اختلاف میان تشكل‌های رسمی كارگری بر سر انتخاب «رئیس» در حالی با برگزاری جلسه مطبوعاتی ویژه به سطح رسانه‌ها رسیده است كه با توجه به سابقه و عملكرد نمایندگان كارگری در دوره‌های گذشته سازمان جهانی كار، فعالان مستقل كارگری به اصل برنامه‌ریزی و اعزام نمایندگان منتسب به كارگران از جانب دولت اعتراض دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016