سه شنبه 14 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست جلوگيری از تخريب خانه "دايی‌جان ناپلئون"

روزنامه شرق: گروهی از روزنامه‌نگاران و حاميان ميراث فرهنگی در اعتراض به صدور مجوز شهرداری برای تخريب خانه تاريخی «دايی‌جان ناپلئون» به محمدباقر قاليباف، شهردار تهران نامه نوشتند.

روزنامه‌نگاران در اين نامه نسبت به احتمال تخريب اين بنای تاريخی هشدار داده و از شهردار تهران که اين روزها در مرخصی انتخاباتی به سر می‌برد، خواسته‌اند از فروش تراکم تجاری و اداری در جای اين خانه تاريخی جلوگيری شود. متن اين نامه خطاب به شهردار تهران به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«در روزهايی که جنابعالی به‌سختی سرگرم مبارزات مربوط به انتخابات رياست‌جمهوری هستيد، يکی از مهم‌ترين اسناد هويت و اصالت شهر ما، تهران، در آستانه نابودی است. خانه– باغ بزرگ امين‌السلطان در خيابان لاله‌زار که ما تهرانی‌ها آن را به نام خانه دايی‌جان ناپلئون می‌شناسيم، برای تبديل به يک مجتمع بزرگ تجاری به مزايده گذاشته شده است. شايد چنين گفته شود که حفاظت از اين خانه در حوزه وظايف سازمان ميراث فرهنگی کشور است. ما نيز چنين می‌انديشيم و به قصور يا تقصير اين سازمان معترض هستيم اما گمان داريم که اگر چراغ سبز شهرداری تهران برای تبديل اين خانه ۱۰‌هزار متری به مجتمع تجاری نبود و اگر شهرداری سياست تبديل بافت تاريخی تهران به يک منطقه تجاری را در پيش نمی‌گرفت، امروز به ميراث فرهنگی اين شهر چوب حراج نمی‌خورد. سال گذشته گروهی از روزنامه‌نگاران و دوستداران ميراث فرهنگی در نامه‌ای به جنابعالی خواستار خريد و مرمت اين خانه از سوی شهرداری شدند که بی‌پاسخ ماند. اکنون که اميد نداريم پول ما شهروندان تهرانی در راه حفظ هويت و اصالت شهرمان هزينه شود، از شما می‌خواهيم که حداقل عدم فروش تراکم تجاری و اداری در جای اين خانه تاريخی را اعلام کنيد، تا بسازوبفروشان و دلالان زمين از اين نگين لاله‌زار چشم طمع برگيرند و اصالت شهر ما بيش از اين در پای منافع اقتصادی گروهی محدود قربانی نشود.»

اين نامه به امضای بيش از ۸۰ روزنامه‌نگار و فعال حامی ميراث فرهنگی رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016