دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت ارشاد نام «خانه سینما» را به تشکل جدید داد

«خانه سینما» این نامی است که بیش از 20سال است که «جامعه اصناف سینمایی» را با آن می‌نامیدند. خانه‌ای برای رسیدگی به درخواست‌های صنفی اهالی سینما. اما حالا در روزهایی که قرار است بعد از یک سال و چند ماه تعطیلی، کنش‌ها و واکنش‌های وزارت ارشاد با این نهاد صنفی ختم به خیر شود؛ گروه تازه‌ای اعلام وجود کرده‌اند که نه‌تنها می‌خواهند تشکلی تازه، برای صنوف سینمایی راه‌اندازی کنند؛ که نام آن را نیز تصرف می‌کنند.

براساس صحبت‌های «بهزاد ابتهاج» وکیل سازمان سینمایی در خبرگزاری ایسنا: «استفاده از نام خانه سینما برای گروه تازه منع قانونی ندارد.»ابتهاج درباره اینکه عنوان «خانه سینما» پیش از این ثبت شده و چطور امکان ثبت مجدد آن وجود دارد؟ اظهار کرد: آن اسم از سال 1375 باطل شده است و فعالیت این گروه (جامعه اصناف سینمای ایران) با نام «خانه سینما» منعی نخواهد داشت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نکته‌ای است که وکیل خانه سینما نیز به آن اشاره کرده است. جمال خندان وکیل خانه سینما در گفت وگو با «شرق» با بیان اینكه اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اعتقاد دارد که این نام در سال 75 باطل شده است پس چرا در نامه ای که هفته پیش توسط رییس سازمان سینمایی خطاب به هیات مدیره خانه سینما نوشته شده است:« نام خانه سینما در روزنامه رسمی سال 1379 ثبت شده است و همچنین در انتخاب آخرین هیات مدیره در سال 89 نیز نام خانه سینما در روزنامه رسمی ثبت شده است. معیار ما نیز روزنامه رسمی است.

اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن روزنامه رسمی که قانون است را قبول ندارد به دادگاه مراجعه کند. » خندان همچنین با اشاره به گروه جدیدی که به نام خانه سینما فعالیت می کنند نیز گفت:« اگر شما می خواهید تشکل تازه ای راه بیندازید اشکالی ندارد. اسم دیگری برای خودشان انتخاب کنند. نه اسمی که از نظر رییس سازمان سینما نیز اسم پر اشکالی است.»

خندان با بیان این که خانه سینما متعلق به همه اصناف سینمایی است گفت:« مجمع عمومی خانه سینما براساس توافق با رییس جمهور و نمایندگان صنوف ششم مرداد برگزار می شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016