شنبه 17 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشایی خانه سینما بر اساس توافق هیات هفت نفره صورت می پذیرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈسیدمحمد حسینیˈ روز شنبه در حاشیه دیدار نوروزی با کارکنان وزارت ارشاد و سازمان ها و مراکز زیر مجموعه این وزارتخانه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سووالات آنها پاسخ داد.

نایب رییس شورای عالی سینما درباره بازگشایی خانه سینما توضیح داد: بحث خانه سینما براساس توافقاتی که انجام شده پیس می‌رود و فرایند بازگشایی آن مطابق توافقاتی که در هیات هفت نفره اصلاح اساسنامه صورت می پذیرد، انجام خواهد گرفت.

حسینی در پاسخ به این پرسش که اساسنامه اصلاح شده را چگونه ارزیابی می کند، افزود: تا این لحظه اساسنامه را ندیده‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور پررنگ تر ایران در سال 92 در عرصه بین المللی اشاره کرد و از برگزاری همایش وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌ وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی در ایران، آن را بسیار موثر درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی توصیف کرد.

** افتتاح هشت تالار بزرگ فرهنگی - هنری در قالب مهر ماندگار

عضو کابینه دولت دهم سپس با بیان اینکه در داخل کشور اقدامات خوبی در نظر گرفته شده است، گفت: در قالب پروژه ˈمهر ماندگارˈ دولت دهم، هشت تالار و پروژه‌ بزرگ نیز در هشت منطقه کشور افتتاح خواهد شد.

** قول وزیر ارشاد درباره اقدامات فرهنگی در سال 92

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه برای سال جاری در زمینه فرهنگ چه قولی به مردم می‌دهد،‌ گفت: قول این را به مردم می‌دهیم که امسال سال بسیار مبارکی از جهت فرهنگی داشته باشیم، زیرا اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در این سال به ثمر خواهد رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** برای تحقق عنوان سال جاری اقدمات خاصی انجام می شود

حسینی درباره اقدامات پیش‌ بینی شده برای تحقق عنوان ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ برای سال 1392 افزود: بطور حتم برای تحقق این عنوان اقدامات خاصی انجام می‌شود تا اهالی فرهنگ در این زمینه فرهنگ ‌سازی کنند، ‌بویژه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، زیرا حضور حداکثری مردم می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در آینده کشور داشته باشد. همچنین برای تحقق عنوان سال 92، برنامه‌ها و نشست‌های مختلفی را برای نمایشگاه مطبوعات در نظر گرفته‌ایم.

** امیدوارم نمایندگان مجلس توجه جدی به بودجه فرهنگ داشته باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش بودجه فرهنگ در سال جاری نیز گفت: باید منتظر باشیم ببینیم در مجلس چه تصمیمی گرفته می‌شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد، نمایندگان توجه و اهتمام جدی به بحث فرهنگ داشته باشند. وی افزود: اکنون در سفرهای استانی، نمایندگان درخواست همکاری‌های فرهنگی زیاد و خوبی دارند که تحقق آنها با بودجه کنونی امکانپذیر نیست، از این رو نیاز است این بودجه بهبود یابد.

** افزایش بودجه نشر چند سالی افزایش نیافته است

وی با اشاره به کاهش بودجه نشر در سال جاری افزود: بودجه نشر چند سالی است که افزایش پیدا نکرده، در حالیکه این بخش بسیار مهم است.

به گفته حسینی، اگر این بودجه افزایش پیدا کند، می‌توانیم خرید کتب از ناشران و همچنین یارانه مطبوعات را افزایش دهیم؛ اما در هر صورت وقتی بودجه از دولت تقدیم مجلس می‌شود دیگر وزارتخانه‌ها نمی‌توانند هیچ دخالتی داشته باشند و فقط می‌توانند مواردی را پیشنهاد دهند.

وزیر ارشاد گفت: اکنون شنیده‌ام که نمایندگان بدنبال این هستند که از محل صندوق توسعه، تسهیلاتی به صنعتگران‌، گردشگران و ... اختصاص دهند. چه خوب بود که از این محل سهمی نیز به نشر،‌ سینماگران‌ و خبرنگاران‌ اختصاص پیدا کند زیرا اینها فعالیت مهمی را برعهده دارند و کارآفرین هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016