سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حكم اخراج كارگران فولاد زاگرس لغو شد/پرداخت مطالبات معوقه ظرف ۱۵ روز

به گزارش خبرگزاری ایلنا در جریان دومین سفر کارگران اخراجی کارخانه فولاد زاگرس به تهران، کمسیون اصل ۹۰ مجلس دیروز با حضور نمایندگان کارگران و کارفرما به همراه نمایندگانی از سهامداران این کارخانه تشکیل جلسه داد.

«زاهد ربیعی» که به عنوان نماینده کارگران در جلسه دیروز کمیسیون اصل ۹۰ شرکت کرده بود درباره نتیجه این جلسه به ایلنا گفت: در جلسه دیروز مصوب شد تمامی ۲۳۵ کارگر اخراج شده به کار خود بازگردند و کارفرما حق قطع رابطه کاری این کارگران با کارخانه را ندارد.
او افزود: همچنین تکلیف شد کارخانه به سرمایه گذاری که صلاحیت مدیریت کارخانه را داشته باشد واگذار شود و هر سرمایه‌داری که کارخانه را تحویل گرفت، برای ادامه تولید از نیروهای فعلی استفاده کند و حق اخراج کارگران را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این کارگر کارخانه فولاد زاگرس ادامه داد: کارفرما در جلسه دیروز متعهد شد تا یافتن سرمایه گذار جدید با استفاده از امکانات شورای ویژه‌ای بنام شاک که از کارگران واحد‌های بحران‌زده حمایت می‌کند، مقرری بیکاری کارگران را پرداخت کند تا ارتباط کارگران با کارخانه تداوم داشته باشد.
ربیعی افزود: در این جلسه کارفرما تعهد داد معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا ۱۵ روز آینده پرداخت کند و از کارگران خواست با دریافت حقوق ماهانه تا اطلاع ثانوی در کارخانه حضور فیزیکی نداشته باشند.
او اضافه کرد: طبق دستور رئیس کمسیون اصل نود، صورت جلسه مصوبه دیروز کمسیون برای اطلاع و اجرا به کارفرما و سایر ادارات و نهادهای دولتی ابلاغ می‌شود.

پیشینه اعتراض

۲۳۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس که در روزسه شنبه ۱۸ تیرماه، به دلیل آنچه از سوی کارفرما «ناتوانی مالی و زیان‌ده بودن تولید» ذکر می‌شد اخراج شدند. این کارگران اخراجی که در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان تجمع کرده بودند روز (دوشنبه ۲۴ تیرماه) به دلیل دریافت نکردن پاسخی از سوی مسئولان استانی راهی تهران شدند و با تجمع در خیابان پاستور که محل استقرار تعدادی از نهادهای دولتی و حکومتی است، تجمع کردندوبعد از آن در روز‌های ۲۵ و۲۶ تیر ماه به در ادامه تجمعات خود در مقابل ساختمان قوه مقننه خواستار بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شدند، که در ‌‌‌‌نهایت در آخرین روز تجمع خود در تهران، با وعده‌ نماینده شهرستان قروه «قادرمرزی» در مجلس، اعتماد کردند وبه شهر خود بازگشتند.

پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح روز ۲۷ تیر ماه تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی این کارخانه برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه ادامه دادند وهمه این کارگران برای بازگشت بکار خود با تشکیل یک پرونده واحد به اداره کار شهرستان قروه طرح شکایت کردند.

با وجود این، کارگران فولاد زاگرس بامداد دیروز ۳۱ تیر ماه نیز برای پی گیری مطالبات خود به تهران آمده و در مقابل مجلس شورای اسلامی، حضور پیدا کردند و عصر‌‌‌‌ همان روز با تشکیل جلسه کمسیون اصل نود به شهرستان قروه در کردستان بازگشتند و منتظر اجرای مصوبه کمسیون اصل ۹۰ هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016