چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت الله انتظامی: جوان‌ها به ديدن آثار خاطره‌انگيز بروند

عزت الله انتظامی با استقبال از اکران مجدد فيلم‌هايی چون "اجاره‌نشين‌ها" و "هامون" گفت: بسيار خوشحالم که اين دو فيلم برای نسل امروز اکران شد تا بدانند سينمای ايران چه پشتوانه‌های محکمی داشته است.

مهر ـ عزت‌الله انتظامی بازيگر سينمای ايران که اين روزها با دو فيلم "اجاره نشين ها" و "هامون" که در طرح "اذان تا اذان" در دو پرديس سينما ملت و تماشا روی پرده رفته‌اند نقش‌های قديمی‌اش زنده می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: فيلم "اجاره نشين ها" بيست و هفت سال و "هامون" بيست و چهارسال پيش اکران شد. در همان دوران حرف‌های بسياری درباره اين فيلم زده‌ام و دوران خوشی را با اين دو فيلم گذرانده‌ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازيگر نقش عباس آقا در "اجاره نشين ها" افزود: داريوش مهرجويی فيلم‌های زيادی ساخته است اما اين دو فيلم و همچنين فيلم "گاو" از جمله آثار خوب اين کارگردان و البته تاريخ سينمای ايران است که فکر می‌کنم با وجود گذر زمان هنوز حرف برای گفتن دارند.

آقای بازيگر در ادامه صحبت های خود با اشاره به اين مطلب که طرح اکران فيلم های خاطره‌انگيز ايده خوبی است، گفت: اکران فيلم‌های خاطره انگيز طرح خوبی است و هم به ما و هم به نسل جديد يادآوری می کند که سينمايی با پشتوانه های محکم داشته ايم.

انتظامی با ذکر خاطره‌ای از روزهای اکران "اجاره‌نشين‌ها" عنوان کرد: يادم هست فيلم "اجاره نشين‌ها" در همان دوران با بليت ۵ تومانی در مدت اکران رقمی نزديک به ۵۰ ميليون تومان در گيشه فروخت. اين آمار نشان می‌دهد که همه ايران سال ۱۳۶۵ اين فيلم را ديده‌اند و اين همان سينمايی است که امروزه کمتر يافت می شود.

وی ادامه داد: يکی از ويژگی‌های "اجاره‌نشين‌ها" علاوه بر کارگردانی مهرجويی حضور بازيگران تئاتر بود که زيبايی و پختگی خاصی به کار بخشيده بود.

اين بازيگر پيشکسوت در پايان صحبت‌های خود گفت: نسل امروز آثار ارزشمند سينمای ايران را کمتر ديده‌اند و اکران اين دو فيلم فرصت مناسبی برای ديده شدن نمونه‌هايی از اين آثار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016