یکشنبه 27 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کاهش سن استفاده از لوازم آرايش آسيب نيست"

• استفاده لوازم آرايشی و بهداشتی در دختران مقطعی و هيجانی است. نوجوان از اين دوره عبور خواهد کرد و تنها دليل استفاده پنهانی از لوازم آرايش ساختن تصوير متفاوت از خود است و در دوران جوانی چهره واقعی خود را خواهد پذيرفت و از دوران انتزاعی و هيجانی خارجی می‌شود.

ايلنا: عضو کميسيون فرهنگی و اجتماعی گفت: استفاده از لوازم آرايش در سن نوجوانی و کاهش استفاده از آن، اگر کنترل و نظارت شود، آسيب نيست و جای نگرانی وجود ندارد.

معصومه آباد در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، درباره کاهش سن گرايش دختران نوجوان به استفاده از لوازم آرايشی، اظهار کرد: استفاده نوجوانان از لوازم آرايشی يک اشکال نيست و در واقع هيجانات دوره‌ای سن بلوغ آنهاست که سعی می‌کنند خود را زيبا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نوجوانان زمانی که تصوير خود را در آينه می‌بينند احساس می‌کند که کسی آنان را دوست ندارد و کسی آنها را نمی فهمد، نمی توانند با ديگران ارتباط برقرار کنند حتی اگر در منظر عموم زيبا باشند دلشان می خواهد زيباتر به نظر برسند.

عضو کميسيون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بيان اينکه بلوغ يک دوره گذار ميان کودکی و بزرگسالی است که به اصطلاح به آن دوران پختگی و رسيده شدن گفته می‌شود، ادامه داد: تنها راه کمک ما به دختران نوجوان برای سپری شدن اين گذار به نحو احسن، اين است که برخورد خشنی با آنان نداشته باشيم و بپذيريم که طبيعت دوران بلوغ اين عوارض و علائم را به همراه دارد.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) درباره اينکه هرکس فرزند زمان خودش است؛ افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمايد؛ فرزندان زمانه شما با فرزندان زمانه امروز و با زمان فردا بسيار فرق می‌کنند و يکی نيستند. پس ما بايد درک درستی داشته باشد و نبايد دوران بلوغ نسل‌های مختلف با يکديگر مقايسه شود.

عضو کميسيون فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به اينکه آيا کاهش سن استفاده از لوازم آرايش آسيب محسوب می‌شود، يا نه، اعلام کرد: اين اصلا آسيب نيست و اگر کنترل و نظارت شود، آسيب زا نبوده و جای نگرانی وجود ندارد.

آباد درباره اينکه دوره استفاده لوازم آرايشی و بهداشتی در دختران مقطعی و هيجانی است، گفت: نوجوان از اين دوره عبور خواهد کرد و تنها دليل استفاده پنهانی از لوازم آرايش ساختن تصوير متفاوت از خود است و در دوران جوانی چهره واقعی خود را خواهد پذيرفت و از دوران انتزاعی و هيجانی خارجی می‌شود.

وی با غيرقابل قبول خواندن اينکه کسانی که دوران بلوغ به استفاده لوازم آرايشی گرايش پيدا می‌کند به بيراهه می‌روند، افزود: اگر استفاده از لوازم آرايشی جهت عقلانی به خود نگيرد و نظارت درستی نداشته باشد ممکن است دختران به بيراهه بروند ولی اگر خانواده‌ها نظارت درستی بر رفتارهای نوجوانان داشته باشند هيچ مشکلی پيش نمی‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016