چهارشنبه 8 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سبقت دختران از پسران در ۴ رشته کنکور

روزنامه شرق - خرداد‌ماه، ماه جمع‌بندی دروس برای دانش‌آموزان کنکوری است. داوطلبانی که حذف کنکور کماکان برای آنها دست‌نيافتنی است و هنوز تحقق رويای نشستن در کرسی‌های دانشگاه‌ها برای آنها منوط به شرکت در کنکور سراسری است. بر اين اساس روز گذشته حسين توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به بيان جزيياتی از آزمون سراسری سال ۹۲ پرداخت. هم اکنون بر اساس آمار سازمان سنجش از مجموع يک ميليون و ۸۳‌هزار‌و‌۵۷۱ داوطلب شرکت‌کننده در کنکور امسال، ۲۳/۲درصد در گروه رياضی، ۴۶/۸درصد در گروه تجربی، ۲۷/۴درصد در گروه انسانی، ۱/۶درصد در گروه هنر و يک‌درصد از کل داوطلبان در گروه زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند. توکلی، با اشاره به توزيع يک‌ميليون‌و‌۲۲۳‌هزار‌و‌۴۴۴ کارت ورود به جلسه برگزاری آزمون سراسری ۹۲ گفت: کنکور سراسری‌۹۲ در روزهای ششم تا هشتم تير برگزار و کارت ورود به جلسه در روزهای دو تا پنج تيرماه توزيع می‌شود. حسين توکلی يادآور شد: يک‌ميليون‌و‌۸۳‌هزار‌و‌۵۷۱ داوطلب نسبت به تکميل تقاضانامه ثبت‌نام در فرصت‌های اعلام‌شده اقدام کردند که از اين تعداد ۶۴۳‌هزار‌و‌۸۵۲ داوطلب زن و ۴۳۹‌هزار‌و‌۷۱۹ داوطلب مرد هستند. در واقع ۵۹/۴۲درصد داوطلبان را زنان و ۴۰/۵۸درصد داوطلبان را مردان تشکيل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر دختران در چهار رشته علوم تجربی با ۶۶/۸درصد داوطلبان، در رشته علوم انسانی ۶۲/۴درصد از داوطلبان، در گروه هنر ۷۳/۱درصد از داوطلبان و ۷۷/۱درصد از داوطلبان، نسبت به پسران سهم بالاتری دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به اينکه امسال امکان ثبت‌نام داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در کدرشته‌ محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد نيز فراهم شده بود، تعداد داوطلبان نسبت به کنکور ۹۱ به ميزان ۱۷‌هزار‌و‌۲۹۷ نفر افزايش داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تعداد ۲۵۱‌هزار‌و‌۹۵۶ داوطلب در گروه آزمايشی علوم رياضی و فنی شرکت کردند که از اين تعداد ۹۹‌هزار‌و‌۳۰۳ نفر زن و ۱۵۲‌هزار‌و‌۶۵۳ نفر مرد هستند. همچنين تعداد ۵۰۷‌هزار‌و‌۵۷۵ داوطلب در گروه آزمايشی علوم‌تجربی شرکت کردند که از اين تعداد ۳۳۹‌هزار‌و‌۶۶ نفر زن و ۱۶۸‌هزار‌و‌۵۰۸ نفر مرد هستند.

وی اضافه کرد: از ميان ۲۹۷‌هزار‌و‌۶۵۵ داوطلب گروه آزمايشی علوم انسانی نيز ۱۸۵‌هزار‌و‌۷۴۶ نفر زن و ۱۱۱‌هزار‌و‌۹۰۹ نفر مرد بوده و از ميان ۱۵‌هزار‌و‌۴۷۷ داوطلب در گروه آزمايشی هنر ۱۱‌هزار‌و‌۳۲۲ نفر زن و ۴‌هزار‌و‌۱۵۵ نفر مرد هستند. همچنين ۱۰‌هزار‌و‌۹۰۸ داوطلب در گروه آزمايشی زبان‌های خارجه ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد ۸‌هزار‌و‌۴۱۴ نفر زن و ۲‌هزار‌و‌۴۹۴ نفر مرد هستند. توکلی گفت: با توجه به اينکه بر اساس ضوابط به هر يک از داوطلبان گروه‌های آزمايشی علوم رياضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجه اجازه داده شده که در گروه آزمايشی هنر شرکت کنند، بر اين اساس ۳۱‌هزار‌و‌۵۹۵ داوطلب، علاقه‌مندی خود را برای گزينش در گروه آزمايشی هنر اعلام کردند.

وی افزود: همچنين تعداد ۱۰۸‌هزار‌و‌۲۸۸ داوطلب از گروه‌های آزمايشی علوم رياضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر متقاضی شرکت در گروه آزمايشی زبان بوده‌اند که علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه زبان اعلام کرده‌اند.

صدور يک‌ميليون‌و‌۲۲۳‌هزار کارت ورود به جلسه
مشاور عالی سازمان سنجش تاکيد کرد: تعداد ۴۷‌هزار‌و‌۷۲ داوطلب گروه آزمايشی هنر و علاقه‌مندان هستند و همچنين تعداد داوطلبان گروه آزمايشی زبان با احتساب علاقه‌مندان ۱۱۹‌هزار‌و‌۸۶ داوطلب است که در مجموع يک‌ميليون‌و‌۲۲۳‌هزار‌و‌۴۴۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است. وی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوم تا پنجم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزيع می‌شود.

زمانبندی برگزاری آزمون‌های گروه‌های آزمايشی
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون در ۳۵۸ شهرستان در روزهای ششم، هفتم و هشتم تيرماه برگزار می‌شود. آزمون گروه آزمايشی علوم رياضی در صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمايشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ششم‌تير، علوم تجربی در صبح جمعه و زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه هفتم‌تير و علوم انسانی در صبح شنبه هشتم‌تيرماه برگزار می‌شود. وی با اشاره به زمان پاسخگويی به سوالات آزمون سراسری ۹۲ يادآور شد: داوطلبان، ۱۰۰ سوال عمومی شامل ۲۵‌سوال زبان و ادبيات فارسی، ۲۵‌سوال زبان عربی، ۲۵‌سوال فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵‌سوال زبان انگليسی را در مدت ۷۵‌دقيقه پاسخ می‌دهند. توکلی يادآور شد: سوالات دفترچه اختصاصی گروه رياضی شامل ۱۳۵‌سوال و مدت پاسخگويی ۱۷۵‌دقيقه، سوالات دفترچه اختصاصی گروه تجربی شامل ۱۷۰‌سوال و مدت پاسخگويی ۱۷۵‌دقيقه، سوالات دفترچه اختصاصی گروه علوم انسانی شامل ۱۸۰‌سوال و مدت پاسخگويی ۱۶۵‌دقيقه، سوالات دفترچه اختصاصی گروه هنر شامل ۱۶۰‌سوال و مدت پاسخگويی ۱۶۵‌دقيقه و سوالات دفترچه اختصاصی گروه زبان‌های خارجی شامل زبان انگليسی يا آلمانی يا فرانسه شامل ۷۰‌سوال و مدت پاسخگويی ۱۰۵‌دقيقه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016