سه شنبه 29 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تامین اجتماعی بخشنامه افزایش مرخصی زایمان را ابلاغ نمی‌کند

ک مقام صنفی کارگری گفت: تأخیر مسئولان سازمان تامین اجتماعی در ابلاغ بخشنامه مربوط به قانون افزایش مرخصی زایمان زنان کارگر، باعث بروز مشکلاتی برای کارگرانی كه به تازگی زایمان كرده‌اند شده است.

«محمدرضا فرزعلیان» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در قانون جدید مدت مرخص مادران شیر ده سه ماه اضافه شده است اما به دلیل صادر نشدن بخشنامه توسط سازمان تامین اجتماعی، شعب این سازمان از تمدید مدت مرخصی برای بیمه‌شدگان مشمول خودداری می‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از سرپرست سازمان تامین اجتماعی خواست تا بخشنامه اجرایی مربوط به قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را ابلاغ کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: بر اساس اصلاحاتی که به تازگی در قوانین تنظیم جمعیت و خانواده صورت گرفته است، مدت مرخصی زایمان کارگران زن از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

وی گفت: قانون جدید حتی عطف به ما سبق شده و مشمول مادرانی که قبل از این اصلاح قانون، صاحب فرزند شده‌اند نیز می‌شود، گفت: به موجب قانون جدید مادرانی که هنوز سن فرزند آن‌ها به ۹ ماه نرسیده‌است نیز می‌توانند از مزایای افزایش مدت مرخصی استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کانون‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار محور جاده مخصوص همچنین گفت: با تغییرات به وجود آمده از این پس کارگران مردی که صاحب فرزند می‌شوند نیز از ۲ هفته مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران بابیان اینکه قانون یاد شده در تاریخ ۱۱ تیر ماه از سوی رئیس دولت وقت برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: متاسفانه تا این لحظه مسئولان سازمان تامین اجتماعی از ابلاغ این قانون به شعب خودداری کرده‌اند.

وی افزود: نتیجه این تاخیر باعث شده تا کارگران زن بیمه شده برای استفاده از مرخصی و مستمری ایام بارداری با مشکل مواجه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016