پنجشنبه 31 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکمت، ساداتیان و سرتیپی به دیدار جنتی رفتند

منیژه حکمت جزییات دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطرح کرد.

این تهیه‌کننده و کارگردان که صبح امروز پنج‌شنبه 31 مرداد به همراه سیدجمال ساداتیان و علیرضا سرتیپی به دیدار علی جنتی رفته‌اند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ما در ابتدا قصد تبریک و تهنیت داشتیم و برای ایشان در این مسند آرزوی موفقیت کردیم.

او افزود: در این دیدار دغدغه‌های خودمان و بخش بزرگی از اهالی سینما را مطرح کردیم. من معتقدم سینما با طیف‌های مختلف فکری که درون خودش دارد می‌تواند به یک نگاه جمعی در جهت اعتلا برسد. سینمای ایران درون خودش سال‌هاست که پوست انداخته و ما باید از هر تریبونی که می‌توانیم در جهت مطرح کردن دغدغه‌های اکثریت این جامعه استفاده کنیم؛ دغدغه‌ی کارگردان‌های بی‌کار این سال‌ها که سرخورده شده‌اند و یا بخش دیگری که دوران سختی را حتی برای روزمرگی‌شان داشته‌اند.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: ما به عنوان طرفداران دکتر روحانی چیزی برای خودمان نمی‌خواهیم اما دلمان نمی‌خواهد مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید قرار بگیریم و انتظار داریم این وزارت‌خانه کاری نکند به جای مؤید آن بودن مجبور به منتقد بودن باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: البته ما اهل مکتب تفکیک هستیم و اگر خدایی ناکرده از وزارت ارشاد اشکالی سر زد، به نام دولت نمی‌گذاریم و در عین مخالفت با رویکردهای اشتباه این وزارت‌خانه در کنار دولت خواهیم بود و خواهیم ماند. ما دوست نداریم اهالی فرهنگ از وزارت ارشاد ناامید و ناچار به مقابله شوند.

حکمت با اشاره به مطالب مطرح‌شده در این جلسه گفت:‌ ما به جناب وزیر گفتیم برای دور هم جمع شدن و همبستگی طیف‌های مختلف فکری اهالی سینما، به گفت‌وگو بنشینید و راهکارهایی به وجود آورید تا این همدلی بیشتر شود.

او با بیان اینکه انتخاب رییس سازمان سینمایی در این میان نقش ویژه ای دارد، ادامه داد: این انتخاب اگر از یک طیف فکری باشد دامنه‌ی نقش این اتفاق بسیار گسترده خواهد بود. ما کمک و همراهیم تا این اتفاق رخ ندهد. ما در دوران ناامیدی به سر می‌بردیم که امیدواریم بتوانیم امیدمان را روز به روز بیشتر کنیم.

این کارگردان گفت: بعد از صحبت‌های ما، آقای جنتی بسیار خوش‌بینانه و آگاه نسبت به مسائل، بسیار با سعه‌ صدر نگاه خودشان را به مجموعه‌ی فرهنگ‌ و هنر و ادب بیان کردند و خیلی روشن گفتند وامدار هیچ گروهی نیستند و نیاز به همدلی دارند تا تمامی اهالی فرهنگ و هنر دور حلقه‌ی تدبیر و امید بتوانند ایام خوبی را برای خود رقم بزنند.

وی افزود: ایشان همچنین اعلام داشتند به دلیل کمبود وقتشان نتوانسته بودند این ملاقات‌ها را ترتیب دهند. این نشست برای من که سعی کردم دغدغه‌ی بخشی از اهالی سینما را مطرح کنم بسیار خوشایند بود و تشکرات قلبی‌ام را از دکتر روحانی اعلام می‌کنم که چنین وزیر آگاهی را در رأس وزارت مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016