چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: دولت اعلام موضعی برای اجرای طرح امنيت اخلاقی نکرده است

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اجرای مرحله جديد طرح «امنيت اخلاقی»، گفت: در اين زمينه دولت تاکنون اعلام موضعی نکرده و قولی نيز به ما داده نشده است.

به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه همايش پليس فرودگاه‌های کشور و فرماندهان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها درباره تشديد اجرای طرح «امنيت اخلاقی» اظهار کرد: وظيفه ناجا اجرای مقررات است و تلاش داريم در اين طرح نيز با شيوه‌های جديد و روش‌های نو وارد شويم؛ اما در مواردی که افراد قانون را رعايت نکرده و بر تخلف خود اصرار داشته باشند، مجبور به برخورد هستيم.

وی درباره اقدامات دولت تدبير و اميد از ابتدای استقرار تاکنون در اين زمينه به خبرنگار ايسنا، گفت: در اين حوزه دولت تاکنون نه اعلام موضع کرده و نه قولی به ما داده شده و ما نيز ماموريت خود را انجام می‌دهيم.

فرمانده ناجا افزود: دولت جديد در حال استقرار است و ما نبايد انتظارات خود از اين دولت را افزايش دهيم.

احمدی‌مقدم درباره نقش وزير کشور و اقدامات انجام گرفته از سوی وی در اين حوزه نيز به ايسنا گفت: در حال حاضر وزير کشور در حال تعيين معاونان و اعلام تغييرات در حوزه خود است و فکر می‌کنم که کمی زود باشد تا دولت در اين زمينه وارد ميدان عمل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: همچنين بايد توجه داشت که اولويت اول دولت، ورود به حوزه‌های ضروری نظير مباحث اقتصادی است.

فرمانده ناجا ادامه داد: البته تاکنون در اين زمينه جلسه‌ای با وزير کشور نداشتيم، اما طبيعی است که بايد برابر قانون جلساتی در اين زمينه ميان پليس و وزارت کشور برگزار شده و دستگاه‌های مختلف به وظايف خود عمل کنند.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: همانطور که بارها گفته‌ايم، کار ناجا سياست‌گذاری نيست و ما از شيوه‌های نو و سياست‌های جديد در اين حوزه استقبال می‌کنيم.

برخورد با ناهنجاری در فرودگاه‌ها با حساسيت ويژه

وی همچنين درباره اجرای طرح امنيت اخلاقی در فرودگاه‌های کشور،‌ تصريح کرد: فرودگاه‌ها نيز جزئی از خاک همين کشورند و تفاوتی ندارد؛ اما اين طرح در فرودگاه‌ها با حساسيت ويژه‌ای انجام می‌شود، چرا که ممکن است برخی از مسافران خارجی در اين زمينه توجيه نشده باشند که بايد قوانين برای اين دسته از افراد نيز توضيح داده شود.

فرمانده ناجا اضافه کرد: به طور کلی ماموريت ناجا در حوزه امنيت اخلاقی تعطيل نشده و برقرار است.

احمدی‌مقدم همچنين درباره کشف مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور به ويژه ايام حج، اظهار کرد: در گذشته تعدادی از حجاج آن هم برای مصارف شخصی خود اقدام به حمل مواد مخدر با خود می‌کردند که اين افراد در عربستان دستگير می‌شدند.

وی افزود: در گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر سالانه در کشورعربستان به اتهام حمل مواد مخدر دستگير می‌شدند که خوشبختانه امروزه با اقدامات انجام گرفته، ديگر هيچ مورد دستگيری نداريم.

آغاز اعزام حج عمره از فرودگاه امام

به گزارش ايسنا، احمدی‌مقدم همچنين با اشاره به مشکلات پيش‌ آمده به ويژه در حوزه ترافيک هنگام اعزام حجاج،‌ اظهار کرد: به گفته رييس سازمان هواپيمايی پس از پايان حج تمتع، اعزام‌های عمره از فرودگاه امام (ره) آغاز خواهد شد.

وی درباره مشکلات ترافيکی پيش آمده در ايام حج به ويژه در اطراف فرودگاه مهرآباد نيز اظهار کرد: در اين ايام متاسفانه شاهد اين بوديم که برخی از حجاج از خودرو پياده شده و با وسايل خود در حال دويدن به سمت ترمينال‌ها بودند تا از پرواز جا نمانند. بنابراين از حجاج و به ويژه همراهان آنان می‌خواهيم تا در همان محل حجاج را بدرقه، يا از آنان استقبال کرده و با افراد کمتری به فرودگاه بيايند؛ البته پليس نيز در ايام حج تمهيدات ترافيکی را در اين معابر اعمال خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016