چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماشای نقاشی‌های سيدعلی صالحی زير نور شمع!

ايسنا ـ در افتتاح نمايشگاه نقاشی‌های سيدعلی صالحی، از اين هنرمند به عنوان شاعر کلام و نقش‌ها ياد شد.

به گزارش بخش تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايشگاه نقاشی‌های سيدعلی صالحی، با نام «از سر اتفاق»، ساعت ۱۷ روز گذشته (سه‌شنبه ۱۲ شهريور ماه) با حضور هنرمندان مختلف و استقبال کم‌نظير مخاطب‌ها، در خانه‌ی هنرمندان افتتاح شد.

قطعی برق در مراسم افتتاحيه نمايشگاه نقاشی‌های سيدعلی صالحی، آن را شاعرانه کرد و سبب شد برخی بازديدکنندگان نمايشگاه با کمک نور گوشی‌های موبايل‌شان، نور شمع و چراغ قوه، به تماشای آثار اين هنرمند بروند.

علاوه بر علاقه‌مندان آثار سيدعلی صالحی، افراد شناخته شده‌ای هم برای حضور در اين مراسم و تماشای نقاشی‌ها حاضر شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«غزل تاجبخش» شاعر و نويسنده، «فرهاد عابدينی» و «غلامحسين سالمی» شاعر، «اسدالله امرايی» مترجم و نويسنده، «سيف‌الله صمديان» عکاس، «فريبرز رييس دانا» اقتصاددان، «کيومرث منشی‌زاده» شاعر و محقق ادبی، «اردشير صالح‌پور» نقاش، «فرخنده حاجی‌زاده» نويسنده و ناشر، «علی عبداللهی» نويسنده و مترجم، «بابک گرمچی» گرافيست از جمله افراد شناخته شده‌ای بودند که روز گذشته در اين مراسم حضور يافتند.

وجه مشترک صحبت‌های بازديدکنندگان با سيدعلی صالحی، اظهارنظر‌ها درباره‌ی نقاشی‌هايش بود و همچنين از اين رويداد ابراز خرسندی کردند و برخی هم با شگفتی از نقاش بودن، اين شاعر می‌گفتند.

فرهاد عابدينی - شاعر - گفت: «من مدت‌هاست آقای صالحی را می‌شناسم و با او رفت و آمد دارم. اما تقريبا يک هفته پيش بود که شنيدم آقای صالحی نقاشی می‌کند و قرار است نمايشگاه نقاشی برپا کند. غافلگير شدم.»

همچنين اسدالله امرايی هم پس از اتمام بازديدش از نقاشی‌ها با تاکيد بر اينکه درباره وجوه هنری اين آثار بايد متخصصان نقاشی اظهارنظر کنند، می‌گويد: «چيزی که من در اين نقاشی‌ها ديدم روح سرکش يک شاعر بود.»

غزل تاجبخش - نويسنده و شاعر - هم اعتقاد دارد: «اين آثار‌ همان دغدغه‌های درونی شاعر را به نمايش گذاشته‌اند و اگر به آن‌ها دقت شود، وجوه مشترک بسياری می‌توان ميان اين نقش‌ها و شعرهای صالحی پيدا کرد.»

علی عبداللهی - شاعر و مترجم - نيز می‌گويد: «عناصری از فرهنگ و هنر منطقه زاگرس را به خوبی می‌توان در نقاشی‌های اين شاعر شناخته شده هم مشاهده کرد.»

اردشير صالح‌پور - نقاش - نيز حرف‌های زيادی برای گقتن داشت، اما از همه مهتر عنوان ‌کرد: «سيد علی صالحی فطرتا شاعر است، هنرمندی که نه تنها شاعر کلام و گفتار که شاعر تصاوير و نقش‌ها هم هست. او اول از همه چيزهايی را می‌گويد، که می‌بيند؛ بنابراين می‌توان گفت که فطرتا نقاش هم هست.»

مراسم افتتاحيه نمايشگاه نقاشی سيد علی صالحی تا ساعت ۱۰ شب، يعنی ساعت اتمام کار خانه هنرمندان محل رفت و آمد علاقه‌مندان اين شاعر شناخته شده بود.

طی اين مراسم، ۵ اثر صالحی هم به فروش رفت؛ «غرق مدام»، «شهريور نوبت وزيدن باد»، «بلوط بالای کوه»، «زادرو» و «نطفه نه گانه». غير از تابلوی شهريور نوبت وزيدن باد که ۲ و نيم ميليون تومان قيمت داشت، بقيه تابلو‌ها جزو آثار ۳ ميليون تومانی بود.

همچنين در حاشيه نمايشگاه نقاشی‌های اين شاعر، نمايشگاه کتاب‌های وی عرضه شد که آن نيز با استقبال گرم بازديدکنندگان مواجه شد.

همچنين از ديگر حاشيه‌های اين مراسم ساعاتی پس از آغاز اين مراسم برق بعضی از نگارخانه‌های خانه هنرمندان و از جمله نگارخانه ميرميران قطع شد و بازديدکنندگان به اميد آنکه برق به زودی وصل خواهد شد، در سالن اصلی خانه هنرمندان تجمع کردند.

اما پس از حدود يک ساعت انتظار خبری از وصل برق نشد و بازديدکنندگان تمام سالن شرق طبقه اول خانه هنرمندان را اشغال کرده بودند، تصميم گرفتند همراه صالحی به داخل سالن برگردند و با کمک موبايل‌های‌شان و نوری راهرو‌ها، نقاشی‌ها را تماشا کنند. پس از بازگشت بازديدکنندگان به داخل سالن و روشن شدن چراغ‌های موبايل‌ها، چندين شمع هم روشن شد و دست به دست در ميان بازديدکنندگان می‌چرخيد؛ البته مديريت خانه هنرمندان چند چراغ مهتابی سيار هم در اختيار برگزارکنندگان اين نمايشگاه قرار داد، تا با قرار دادن آن چراغ‌ها روی زمين وجه شاعرانگی نخستين نمايشگاه نقاشی اين شاعر تکميل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016