یکشنبه 24 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
26 اسفند» جشن چهارشنبه‌سوری در استکهلم و شهرهای ديگر سوئد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرواز مستقيم هواپيمايی آسمان به استکهلم

ايرنا ـ تهران - مدير عامل شرکت هواپيمايی آسمان از برقراری پرواز مستقيم به مقصد استکهلم پايتخت سوئد خبر داد و گفت: اين نخستين پرواز خارجی شرکت آسمان به اروپا به شمار می آيد که در راستای خدمت به ايرانيان مقيم خارج کشور و مسلمانان منطقه شمال اروپا صورت می گيرد.

عباس رحمتيان روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ايرنا با بيان اينکه، اين پرواز با هواپيمای ايرباس ۳۴۰ و هفته ای ۲ بار انجام می شود، افزود: پرواز به طور مستقيم و بدون توقف از تهران به سمت استهکلم برقرار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: تمام ايرانی ها و افغانی های مقيم منطقه شمال اروپا می توانند از اين مسير برای پرواز به کشورهای ايران، افغانستان و عراق استفاده کنند.
رحمتيان سپس با اشاره به قابليت های هواپيمای ايرباس ۳۴۰ اظهار داشت: اين هواپيما قابليت پرواز بدون توقف و سوختگيری به مدت ۱۸ ساعت را دارد، ضمن اينکه، توانايی هدايت اين هواپيما توسط کادر پرواز ايرانی فراهم شده است.
مدير عامل شرکت هواپيمايی آسمان به تکاليف اين شرکت هواپيمايی اشاره کرد و گفت: شرکت آسمان در راه اندازی و برقراری پرواز به نقاط محروم کشور پيشگام بوده به گونه ای که هر فرودگاه در دور افتاده ترين نقاط را در نظر بگيريد، هواپيمايی آسمان در برقراری پرواز پيش قدم بوده است.
وی افزود: علاوه برای اين پروازها، با توجه به توانمندی های بسيار غنی و فنی در تعمير و نگهداری، شرکت آسمان تعمير و نگهداری هواپيمای موجود در ارگانهای پرنده و حتی ساير شرکت های هواپيمايی را بر عهده دارد.
رحمتيان اضافه کرد: اين توانايی همچنين در شرکت آسمان وجود دارد تا به هواپيماهای وزارت دفاع، سازمان جغرافيايی ارتش، سازمان نقشه برداری، سازمان هواپيمايی کشوری و ساير شرکت های هواپيمايی، خدمات تعمير و نگهداری هواپيما و حتی چک C که اورهال هواپيما(تعمير اساسی) است را ارايه دهد.
وی به واگذاری شرکت هواپيمايی آسمان به صندوق بازنشستگی کشور در سال ۱۳۸۱ اشاره کرد و گفت: در اين راستا شرکت آسمان به عنوان بخش عمومی در افزايش خدمات به جامعه و بازنشستگان تلاش خواهد کرد.
رحمتيان ادامه داد: بر اين اساس علاوه بر پرواز به شهرهای داخلی، جهت تامين منابع مالی، شرکت هواپيمايی آسمان پروازهای منظمی را به کشورهای همسايه برقرار کرده است که از آن جمله می توان به کشورهای افغانستان، تاجيکستان، ارمنستان، ترکيه، عراق و کشورهای حاشيه خليج فارس اشاره کرد.
وی اضافه کرد: برای توسعه ناوگان و پيدا کردن بازارهای جديد خدمات بار و مسافر در داخل و خارج از کشور، در حال تلاش مضاعف برای تامين قطعات و خريد هواپيماهای جديد هستيم.
مدير عامل شرکت هواپيمايی آسمان تصريح کرد: به طور قطع رقيب شرکت های هواپيمايی داخلی، شرکت های هواپيمايی خارجی هستند که از مسئله تحريم استفاده کرده و با پروازهای خود مسافران ايرانی را از ساير نقاط جهان به تهران و شهرهای داخلی منتقل می کنند.
رحمتيان افزود: با وجود حضور شرکت های هواپيمايی خارجی، ايرانيان خارج از کشور به علت تاخيرات و زمان طولانی پرواز و هزينه بالای بليت اين شرکت های هواپيمايی، تمايل دارند با شرکت های ايرانی که دارای خلبانان مجرب و کادر فنی قوی هستند، پرواز کنند و اين از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ايران است که با تمام فشارها و محدوديت های بين المللی در خدمت مردم و کشور باشد.
وی سپس تعداد هواپيماهای موجود در ناوگان هوايی شرکت آسمان را ۳۳ فروند برشمرد و گفت: متوسط عمر اين هواپيماها حدود ۲۳ سال است که به ۴۸ مقصد داخلی و ۱۵ مقصد بين المللی پرواز دارند.
رحمتيان افزود: در سال ۹۱ شرکت هواپيمايی آسمان موفق به جا به جايی بيش از چهار ميليون مسافر داخلی و خارجی شد که اين جا به جايی ها توسط ۶۳ هزار و ۵۰۰ پرواز صورت گرفته است.
وی با بيان اينکه، شرکت آسمان در زمينه صادرات غيرنفتی با در اختيار داشتن ۲ فروند هواپيمای فول کارگو (باری) بوئينگ ۷۲۷ در خدمت کشور و همسايگان است، گفت: بازارهای حمل بار توسط هواپيمای کارگو اين شرکت هواپيمايی، در دبی، عمان، روسيه، عراق، افغانستان و هندوستان است.
مدير عامل شرکت هواپيمايی آسمان همچنين به تغييرات مديريت در اين شرکت هواپيمايی اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اخير با تغييرات مديريتی در آسمان، علاوه بر ايجاد معاونت های برنامه ريزی و توسعه و اداری و پشتيبانی، مرکز آموزش هواپيمايی آسمان هم بزودی افتتاح خواهد شد.
به گفته وی، اين مرکز با هدف آموزش عملياتی پرسنل پروازی و فنی و ساير کارکنان و همچنين آموزش علوم هوانوردی به عموم مردم ايجاد می شود.
رحمتيان سپس در خصوص انتقال مسافران کشورهای همسايه به اروپا نيز گفت: در اين راستا هواپيمايی آسمان در هفته اخير مبادرت به پرواز مستقيم از تهران به سليمانيه عراق و در آينده نيز به نجف اشرف و اربيل خواهد داشت.
وی افزود: اين پروازها با نرخ مناسب، اتباع ساير کشورها را از طريق ايران به اروپا و ديگر مقاصد بين المللی جا به جا خواهد کرد.
مدير عامل شرکت آسمان همچنين گفت: اين شرکت هواپيمايی در راستای تشکيل کميته مشترک هواپيمايی متشکل از ساير شرکت های هواپيمايی تلاش کرده تا با همگرايی يکديگر و مشارکت پروازی در انجام به موقع پروازها و توسعه مقاصد پروازی، تفاهم نامه با شرکت های هواپيمايی قشم، معراج، کيش و ماهان امضا و عملياتی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016