دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کاهش سن ارتباط جنسی، عامل ازدياد سرطان تخمدان در کشور"

روزنامه قانون ـ به سرطان تخمدان " قاتل خاموش " هم می‌گويند، چرا که علايم آن اغلب وقتی ظاهر می‌‌شود که بيماری به مراحل پيشرفته رسيده. حالا اين بيماری در کشور رو به افزايش گذاشته است. ژنتيک، چاقی گرچه از عوامل ابتلا به اين بيماری هستند، اما عامل ديگری نيز در اين بين نقش دارد و آن، کاهش سن ارتباط جنسی در کشورهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در اين راستا رئيس دهمين کنگره بين المللی زنان و مامايی از افزايش اين سرطان در کشور خبر داده و گفته: «متاسفانه سرطان تخمدان در کشور رو به ازدياد است که کاهش سن ارتباط جنسی ابتلا به اين سرطان را رقم می‌زند، يعنی افرادی که ارتباط جنسی را در سنين کم شروع می‌کنند، در معرض اين سرطان قرار می‌گيرند.»

به گزارش مهر، عبدالرسول اکبريان گفته به تازگی واکسنی کشف شده که تا حدود زيادی می‌تواند در کشورهايی که در آن سن ارتباط جنسی از ۱۲ سالگی آغاز می‌شود، از شيوع سرطان جلوگيری کند.

وی اظهار تاسف کرده از اينکه تا کنون در کشور، مرکزی برای جمع آوری آمار اين بيماری‌ها وجود نداشته و گفته اکنون که مرکز آمارگيری سرطان در وزارت بهداشت ايجاد شده، اميدواريم بتوانيم در آينده بر اساس اين آمارها اقداماتی در جهت جلوگيری از شيوع سرطان انجام دهيم.

وی هم چنين از ابتلای ۱۰ درصد زنان کشور به سرطان سينه خبر داده و گفته از هر ۱۰ زن يک نفر مبتلا به سرطان سينه است، هم چنين سرطان دهانه رحم نيز در کنار اين دو کانسر، در حال افزايش قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016