شنبه 27 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آتش‌کاران کوره‌پزخانه‌ها هیچ‌گاه بازنشسته نمی‌شوند

نایب رییس انجمن صنفی کارگران کوره ‏پزخانه ‏های قرچک ورامین خواستار ساماندهی بیمه کارگران «آتش کار» در بیش از ۳۰ واحد فعال در کوره پزخانه‌‌های این شهرستان شد.

«جعفر معصومی اصل» در این باره به ایلنا گفت: در هر واحد از کوره پزخانه‌های ورامین حدود ۲۰ کارگر دائمی آتش کار شاغل‌اند و در حرفه‌های «چرخکشی»، «بار کنی» و «کوره سوزی» مشغول به کارند.

معصومی با اشاره به دائمی بودن ماهیت شغلی این کارگران، بیان کرد: قرارداد این کارگران، دسته جمعی با اتحادیه صنف فخار (به عنوان نماینده کارفرمایان) و کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه های استان تهران (به عنوان نماینده کارگران) هر سال یکبار بصورت کارمزدی منعقد می‌شود که کارفرما را موظف به پرداخت حق بیمه کارگران در طول سال می‌کند.

او در این باره اضافه کرد: در قرار داد مذکور ۲۵ درصد از کارمزد سالانه بابت سهم ۷ درصدی حق بیمه کارگر پیش بینی شده است که باید بعد از هر تسویه حساب از حقوق آنان کسر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال کارگری در قرچک در ادامه گفت: با وجود آنکه کارفرمایان این واحد‌ها بعد از هر تسویه حساب حق بیمه سهم کارگر را از دستمزد آنان کسر می‌کنند، اما در پرداخت کامل آن به تأمین اجتماعی کوتاهی می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه کارگران کوره پزخانه‌ها با این روش پرداخت بیمه هیچ وقت به سن بازنشستگی نمی‌رسند افزود: اکثر این کارگران با آنکه به سن بازنشستگی رسیده‌اند کمتر از ده سال سابقه کار دارند.

نایب رییس انجمن صنفی کارگران کوره ‏پزخانه ‏های قرچک ورامین در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید چاره‌ای برای حل مشکلات بیمه‌ای کارگران کوره پزخانه‌ها بیاندیشند، در مورد نحوه محاسبه حقوق کارگران آتش کا رگفت: محاسبه حقوق کارگران آتش کار بر حسب مقدار آجر‌هایی است که جابجا کرده‌اند و ساعت کار این کارگران که بیشترشان چرخ کش هستند از ۱۲ شب تا ۳ بعد از ظهر به طول می‌انجامد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016