سه شنبه 7 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علت تصادف مرگبار قم - تهران و مقصر حادثه اعلام شد

ايسنا ـ علت تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران که ۱۸ شهريور امسال رخ داد و درپی آن ۴۴ نفر از مسافران کشته و ۳۹ نفر مجروح شدند، از سوی کميسيون ايمنی راه‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام کميسيون ايمنی راه‌های کشور، علت اين حادثه ناتوانی در کنترل وسيله نقليه از جانب راننده اتوبوس شماره يک به علت بروز نقص فنی (دو پوست شدن و ترکيدن لاستيک) که منجر به تغيير مسير و تجاوز کامل به چپ شده ، اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين تصادف ايجاد حريق در هر دو اتوبوس پس از برخورد و باز نشدن درهای اتوبوس‌ها و نبود امکان خروج اضطراری آسان باعث افزايش تلفات و مجروحان شده است.

کميسيون ايمنی راه‌های کشور با هدف شفاف‌سازی، ايجاد دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و دفاع از حقوق شهروندی، گزارش حادثه مرگبار تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران را اعلام کرده است.

اين کميسيون پس از انجام بررسی‌های دقيق و مبسوط کارشناسی در هفت کارگروه تخصصی و سه نشست کميسيون جمع‌بندی نهايی گزارش را منتشر کرد.

کميسيون ايمنی راه‌های کشور اعلام کرد: پيرو ابلاغ کميسيون ايمنی کميته‌های کارشناسی با برگزاری بيش از ۲۵ جلسه اصلی و فرعی گزارش خود را ارائه کردند و جمع‌بندی گزارش‌ها ديروز - ششم آبان - به کميسيون ايمنی راهها ارائه شد.

در گزارش نهايی کميسيون ايمنی راه‌های کشور پيشنهاد شده که وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازنگری در سرعت مجاز اتوبوس‌ها در آزادراه‌های کشور اقدام کند لذا مقرر شده کميته‌ای با مشارکت دستگاه‌های ذيربط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکيل شود و تصميم‌گيری کند.

همچنين پيشنهاد شد فعاليت‌های ايمنی و برگزاری مستمر کميسيون‌های ايمنی راه‌های استانی به صورت ماهانه و به طور ويژه در اولويت اقدامات استانداران قرار گيرد.

در اين کميسيون مقرر شد که بيمه مرکزی ايران در زمينه تحليل سانحه از منظر بيمه، نحوه مشارکت در امر ارتقای ايمنی حمل و نقل و همکاری با دستگاه‌های مسئول گزارش لازم را به کميسيون ارائه کند.

گزارش کميته‌های کارشناسی به همراه پيشنهادات برای بهبود امور در هفت محور تعيين شده توسط کميسيون ايمنی راه‌ها، شامل نحوه اطلاع رسانی در حوادث مهم سوانح رانندگی، بررسی علل تصادف و رسيدگی به وضعيت لاستيک در کشور، بررسی وضعيت آموزش رانندگان و آموزش مسافران در زمان وقوع حوادث، ساماندهی نحوه بازرسی کنترل وضعيت ايمنی خودروهای حمل ونقل عمومی مسافری در جاده‌های کشور، تقويت وضعيت امداد و نجات، فوريت‌های پزشکی و ساماندهی سيستم اطفاء حريق در جاده‌های کشور، بررسی وضعيت ايمنی اتوبوس اسکانيا و بررسی وضعيت گاردريل‌ها در جاده‌ها می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016