یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايست قلبی و سرطان چشم بيشترين علت مرگ پايتخت نشينان

• طبق آمار شش ماهه امسال، کمترين تعداد متوفيات در منطقه ۲۲ و بيشترين در منطقه ۲ بوده است
• بيشترين علت فوت نيز ايست قلبی با تعداد ۳۵۵۳ گزارش شده است

ايلنا: علل مرگ و مير و آمار آن در هر مقطع زمانی و در هر مکانی متفاوت است در تهران نيز اين آمار به نسبت مناطق ۲۲گانه متفاوت است اما به هر روی سازمان بهشت زهرا (س) خدمات دهی مناسبی را ارايه می‌دهد.

به گزارش ايلنا، مدير عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بيان اينکه تعدادی از فوتی‌های تهران به شهر‌های اطراف منتقل می‌شوند، گفت: در سال گذشته در شهر تهران ۵۰ هزار فوتی داشتيم که از اين تعداد ۳۶ هزار دفن در سازمان بهشت‌زهرا دفن شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توکلی با اشاره به اينکه در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ فوتی از بهشت‌زهرا (س) گواهی فوت و جواز دفن دريافت می‌کنند، اضافه ‌کرد: تعدادی در سازمان دفن می‌شوند و مابقی از مرکز عروجيان به استان‌ها و شهرهای ديگر انتقال می‌يابند.

وی درباره آمار دفن شدگان و فوت شدگان هفت ماهه اول سال ۹۰ ياد آور شد: کل فوت شدگان در اين زمان تعيين شده ۲۹۱۸۷ فوتی بوده که تعداد دفن شدگان در خارج از سازمان بهشت زهرا ۸۳۰۵ نفر بود که دفن در سازمان نيز ۲۰۸۸۲ مورد گزارش شده است.

توکلی با اشاره به کمترين تعداد متوفيان تهران در هفت ماهه اول سال ۹۰ گفت: کمترين تعداد متوفيان به منطقه ۲۲ با ۱۳۶ فوتی باز می‌گردد و بيشترين تعداد نيز در منطقه ۴ با ۱۵۵۷ مورد بدست آمده است.

وی افزود: بيشترين علت فوت نيز ايست قلبی با تعداد ۳۵۵۳ گزارش شده است.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) آمار متوفيان شهر تهران از اول فروردين ماه ۹۱ تا دهم ديماه ۱۳۹۱ را ۳۷۹۷۳ نفر عنوان کرد و گفت: از اين تعداد ۲۱۵۲۷ مرد، ۱۴۸۰۵ زن و ۱۶۴۱ نوزاد بودند. اين در حاليست که از اين تعداد نيز ۱۱۰۰۳ نفر در خارج از بهشت زهرا و مابقی در سازمان دفن شدند.

وی با تاکيد بر اينکه بالا‌ترين علت فوت تهرانی‌ها ايست قلبی است، افزود: فوتی‌های ايست قلبی طبق اين آمار، ۳۹۴۶ نفر بوده که بيشترين گروه سنی بين ۸۰ تا ۸۵ سال با تعداد ۴۶۴۲ نفر گزارش شده است.

توکلی با بيان اينکه فوتی‌ها بر اساس مناطق ۲۲گانه متفاوت هستند، درخصوص اين آمار طی هفت ماه ابتدايی سال ۹۱گفت: بيشترين فوت از حيث منطقه بندی شهر تهران، در منطقه ۲ قرار دارد و کمترين فوتی هم در منطقه ۲۲ بوده است.

توکلی با تاکيد بر اينکه تمامی اموات فوت شده در بهشت زهرا (س) شست و شو داده می‌شوند، ادامه داد: تعدادی به شهرهای ديگر و بقيه در گورستان‌های ديگر تهران و بهشت زهرا (س) دفن می‌شوند.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنين با اشاره به آمار فوت شدگان ۹۲ بيان کرد: اين در حاليست که کل فوت شدگان در ۶ ماهه سال جاری ۲۵۱۹۴ مورد بوده که کمترين فوت شدگان در گروه سنی ۵ تا ۹ سال و بيشترين در گروه سنی ۶۵ سال به بالا بوده‌اند.

وی درباره علل فوت دفن شدگان در بهشت زهرا (س) خاطر نشان کرد: کمترين علت فوت يک مورد سرطان چشم و بيشترين ۲۹۵۰ ايست قلبی است که مردان با بالا‌ترين موارد که ۱۶۵۰بوده، در اين مورد از بالا‌ترين فراوانی برخوردار هستند.

توکلی در مقايسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته فوتی‌های مناطق ۲۲گانه را متفاوت خواند و اضافه کرد: طبق آمار شش ماهه امسال، کمترين تعداد متوفيات در منطقه ۲۲ و بيشترين در منطقه ۲ بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016