یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
25 شهریور» آواز "شواليه" برای کودکان شين‌آباد
24 شهریور» از دخترک‌های "شين‌آباد" چه خبر؟
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمعی به ياد دختران شين آبادی در پارک لاله، گزارش حاشيه از مراسم يادبور قرباناين آتش سوزی شين آباد

حاشيه: عصر جمعه ۱۵ آذر جمعی از مردم خودجوش تهران همراه با دانشجويان دانشگاههای تهران، مراسم يادبود قربانيان آتش‌سوزی مدرسه‌ی دخترانه‌ی روستای شين‌آباد را در پارک لاله‌ی اين شهر برگزار کردند .

به گزارش حاشيه، هدف از برگزاری اين مراسم فرستادن اين پيام به قربانيان شين آباد بود تا بدانند فراموش نشده اند و هستند کسانی که در بهبود حال جسمی و روحيشان همراهشان هستند و خواهند بود. در انتهای مراسم هرکدام از افراد حاضر شمعی روشن را خاموش کرد تا شعله‌های گزاف که رنگ ترس بر اين کودکان معصوم نهاده‌اند، کمرنگ و کمرنگ تر و بيرنگ‌ شوند. همچنين در اين گردهمايی حاضرين از مسئولين مربوطه درخواست کردند تا پيش از آنکه دير شود به وضعيت کودکان آسيب ديده اين حادثه رسيدگی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعت هشت و نيم روز پانزدهم آذرماه ٩١، سی و هفت دانش آموز دختر مدرسه‌ی ابتدايی به دليل آتش‌سوزی کلاس درسشان در مدرسه‌ی روستای شين آباد از توابع پيرانشهر، دچار سوختگی شدند و بر اثر اين حادثه دو تن از اين داش‌آموزان به نام‌های “سيران يگانه” و “سارينا رسول زاده” جان باختند.

از مجموع ۲۶ دانش آموز ديگر ۱۴ دانش آموز وضعيت بهتری دارند و آثار کمی از سوختگی در بدن و صورت آنها مانده است. اما ۱۲ دانش آموز ديگر اوضاع مناسبی ندارند و هرکدام آثار سوختگی در صورت، گردن، دست و بدن خود دارند. از دست دادن شنوايی و قطع شدن تعدادی از انگشتان دست، يکی از صدمات جدی جسمی است که به برخی از اين کودکان وارد شده است.

در طول يک سال گذشته تنها دو عمل جراحی بر روی دست و صورت اين کودکان صورت گرفته است و اکنون در انتظار نوبتهای بعدی عمل جراحی خود هستند.

چند روز قبل مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از هزينه‌ی سه ميليارد و ۵١١ ميليون ريالی قربانيان شين‌آباد خبر داده بود. با اين حال روز گذشته اوليای دانش‌آموزان شين‌آباد در ديدار با رسول خضری نماينده‌ی پيرانشهر و سردشت در مجلس و موسی رسولی رئيس جديد اداره آموزش و پرورش پيرانشهر هرگونه پرداخت هزينه‌ی درمان فرزندان خود را تکذيب کردند.

روزهايی برای شين آبادی ها
روزهای ۲۸و ۲۹ شهريورماه سال جاری شهرام ناظری، خواننده‌ی سرشناس کُرد برای حمايت از دانش‌آموزان دختر حادثه‌‌ديده در روستای شين آباد پيرانشهر، کنسرتی را در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللی تهران برگزار و بخشی از عوايد اين کنسرت را به درمان اين دانش‌آموزان اختصاص داد. همچنين در مهرماه خانه هنرمندان تهران نيز با نمايش تئاتر عروسکی ميزبان اين کودکان بود و آقای اردلان رئيس خانه هنرمندان به آنها وعده داد تا نمايشگاهی از نقاشی های آنها در داخل و خارج از کشور بصورت بين المللی هر ۶ ماه يکبار برگزار کنند.

باوجود وعده های داده شده تا به حال هيچ روان شناس و روانکاوی با کودکان ملاقات نداشته است . طبق توضيحات خانواده ها، ترس های پياپی و کابوس های شبانه، بی حوصلگی و عصبی بودن نشان از نامناسب بودن وضعيت روحی و روانی کودکان پس از حادثه است. ترسيدن از شعله کبريت نشان از ترسی عظيم در روح و جان اين کودکان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016