دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران «روغن‌ نباتی قو» تجمع اعتراضی بر پا کردند

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی قو از تجمع حدود ۱۵۰ نفراز کارگران این کارخانه به دلیل بی‌نظمی در پرداخت حقوق و سایر مطالبات صنفی‌شان خبر داد.

«احمد افضلی» در توضیح علت اعتراض امروز کارگران روغن نباتی قو، به ایلنا گفت: تجمع صبح امروز کارگران در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرمای جدید کارخانه به پرداخت نشدن به موقع حقوق و سایر مطالبات‌شان همانند بهره وری، عدم تأمین لباس کار، اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و مشکلات ناشی از سوءمدیریت برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی قو با بیان اینکه از یکسال گذشته با تغییر کارفرما، محاسبات حقوقی ۲۱۰ کارگر کارخانه بهم ریخته است، افزود: در گذشته کارگران طبق روال یکسری مزایا‌ی قانونی دریافت می‌کردند که با ورود کارفرمای جدید، این مزایا قطع شده است.

این فعال کارگری با ذکر نمونه‌ای گفت: کارفرما طبق قانون مکلف است یک وعده غذای گرم به کارگران بدهد اما یکسال است که نهار در این کارخانه قطع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افضلی با اشاره به تعهد کارفرما مبنی بر تأمین دو دست لباس کار در سال، افزود: کارفرما از یکسال پیش سهمیه لباس کارگران را قطع کرده است و ما باید خود هزینه لباس کار را پرداخت کنیم.

نماینده کارگران روغن قو با بیان اینکه مشکلات کارخانه و کارگرانش ناشی از سوءمدیریت است، اظهار داشت: مدیریت جدید کارخانه سعی دارد با یک روش مدیریت استبدادی، در بین کارگران رعب و وحشت ایجاد کند که این وضعیت به مرور باعث ایجاد جو خفقان در کارخانه شده است.

او با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات کارگران مربوط به تبعیض در پرداخت حق بهره‌وری است، گفت: کارفرمای جدید علاوه بر آنکه سهم تعدادی از کارگران را از بهره‌وری تولید کم یا قطع کرده است، بدون دلیل مشخصی به حق بهره‌وری تعدادی از کارگران خاص، افزوده است.

او در تشریح دیگر مشکلات صنفی کارگران، به ایجاد جو بی‌اعتمادی در کارخانه اشاره کرد و گفت: به دستور کارفرمای جدید، در تمام بخش‌های تولیدی و غیر تولیدی کارخانه دوربین‌های مدار بسته‌ای نسب شده است و حرکات کارگران زیر نظر گرفته می‌شود و هر روز تعدادی از کارگران باید درباره بی‌اهمیت‌ترین کارها، به کارفرما توضیح دهند.

رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه روغن نباتی قو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ابهاماتی که در مورد سلامت واگذاری کارخانه برای کارگران وجود دارد، اظهار داشت: از یکسال پیش که مدیریت این کارخانه از بنیاد شهید به بخش خصوصی واگذار شده است، این ابهامات برای نیروی کار این کارخانه مرتفع نشده است.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی قو در پایان تأکید کرد: تا زمانی که کارفرمای جدید در خصوص پرداخت مطالبات کارگران و رعایت حقوق قانونی آنان بی‌توجه باشد، کارگران به تجمع خود ادامه می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016